شناسهٔ خبر: 61105943 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

نگاه ویژه به مسجد محوری در برنامه های عید غدیر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مطرح کرد: نگاه ویژه به مسجد محوری در ویژه برنامه های عید غدیر/ اولویت دهی به رویکردهای تبیینی

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری برنامه های ویژه و متنوع جهت گرامیداشت عید غدیر گفت: این برنامه ها با رویکرد مسجد محوری و مشارکت ادارات شهرستان و سایر بخش های زیرمجموعه همزمان با عید سعید غدیر ، در سراسر استان برگزار می شود.

 

« منصور احمدی» ضمن تاکید بر نگاه ویژه به مجموعه برنامه های در دست اجرا در روز غدیر ، افزود: مسجد محوری، حمایت از موکب ها ، فعالان موسسات مردمی و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در این برنامه ها در سراسر شهرستانها، در اولویت بوده و در همین راستا نیز برنامه محوری عید غدیر با محوریت مساجد، در مساجد استان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: مشارکت در برگزاری مهمانی بزرگ غدیر، شرکت در برنامه اطعام روز غدیر در چندین مسجد و حمایت از موکب ها و فعالان موسسات مردمی از دیگر برنامه های ویژه دهه ولایت و امامت و روز عید غدیر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به همکاری مطلوب ادارات شهرستان در برنامه های عید غدیر، گفت: حمایت از تولید کتاب و سرود با موضوع غدیر از دیگر برنامه های مهم جهت مردمی سازی و ارتباط با اقشار مختلف در رویداد مهم غدیر است.

 

احمدی اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مشارکت و همکاری در برنامه مهمانی بزرگ غدیر بعنوان برنامه مهم و محوری استان می باشد، همچنین حمایت از موکب های فرهنگی و هنری از قبیل جمعیت، حجاب و عفاف، غرفه برنامه های هنری از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جشن مهمانی بزرگ غدیر است.

 

وی ادامه داد: برنامه جشن غدیر در مسجد امام حسن عسگری گلدشت خرم آباد نیز با برنامه های متنوع از قبیل مسابقات و اهدا جوایز ، مولودی خوانی، پذیرایی و ... بعد از نماز مغرب و هست برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: در کنار این فعالیتها، بازسازی واقعه غدیر در شهرستان الیگودرز از دیگر اقدامات شاخص در روز عید غدیر خواهد بود.

 

احمدی ضمن تاکید به مشارکت فعال ادارات شهرستان در برگزاری ویژه برنامه های عید غدیر گفت: در همین راستا در شهرستان سلسله جلسه ویژه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سلسله با حضور کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی با موضوع عید غدیرخم برگزار شده و‌ اقداماتی از جمله برگزاری جشنواره شعر غدیر با حضور شاعران و ادبیان شهرستان سلسله و تجلیل از سه نفر از شاعران پیشکسوت آیینی برگزاری شود.

 

وی افزود: برگزاری جشن عید غدیر ویژه کودکان و نوجوانان عصر ظهور سلسله با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، دفتر امام‌ جمعه شهرستان،سپاه ناحیه الشتر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه فرهنگی مهدی موعود(عج) در محل پارک شهید باهنر الشتر نیز اجرا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: برگزاری ایستگاه نقاشی و مولودی خوانی با همکاری حوزه مقاومت بسیج خواهران سپاه ناحیه الشتر، برپایی ایستگاه صلواتی و فرهنگی در مسیر گردشگران کهمان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله و با فعالان فرهنگی روستای امیر و برپایی غرفه فرهنگی و هنری و پخت نذری با همکاری موسسه قرآنی منهاج و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شهرستان کوهدشت نیز به مناسبت دهه امامت و ولایت، جشنی با حضور جمع کثیری از کودکان و نوجوانان به صورت خانوادگی درپارک شهدای گمنام کوهدشت برگزار شده و برنامه‌های متنوعی همچون اجرای نمایش عروسکی، قصه گویی و شعرخوانی اجرا شده که با استقبال کودکان و نوجوانان مواجه گردید.

 

احمدی اظهار کرد: این برنامه با همکاری کانون فاطمیون، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون فرهنگی و تربیتی صبا و موسسه فرهنگی و قرآنی طهورا کوهدشت برگزار شد.

 

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، برپایی ایستگاه فرهنگی در مسیر راهپیمایی غدیر با اجرای بر نامه های فرهنگی، توزیع بسته های فرهنگی، کتابت آیات مرتبط با غدیر، برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع غدیر،اجرای طرح قرآن بخوان و جایزه بگیر ، اجرای سرودهای خیابانی و ... از دیگر اقداماتی است که در این شهرستان در روز عید غدیر، برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان دلفان نیز برگزاری جشن بزرگ غدیر باحضور گروههای هنری، پیاده روی عمومی غدیر، اهدا صد جایزه نفیس،اطعام سفره ۱۵‌ هزار نفری با همکاری خیرین، هیات‌های مذهبی، سپاه شهرستان، دفتر امام جمعه واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باحضور مسئولین استانی وشبکه ۳صدا و سیما برگزار خواهد شد.

احمدی گفت: در شهرستان بروجرد نیز جشن بزرگ رهپویان علوی در بروجرد شامل اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، اجرای موسیقی، اجرای نمایش، نورافشانی، مسابقه ، ایستگاه نقاشی کودکان و ... در روز عید غدیر، برگزار می شود.

نظر شما