شناسهٔ خبر: 61096362 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

عراق جنایات رژیم صهیونیستی در جنین را محکوم کرد

دولت عراق ادامه جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در اردوگاه جنین که به شهادت ۱۰ فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ نفر دیگر منجر شده است را به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، باسم العوادی سخنگوی دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت و مردم عراق ادامه جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی طی ساعات گذشته در شهر جنین و اردوگاه آن که منجر به شهادت ۱۰ نفر از مردم بی‌دفاع فلسطین شده است را به شدت محکوم می‌کند.

وی افزود: تداوم حملات رژیم غاصب صهیونیستی با این رفتار تجاوزکارانه، بدون وجدان و بدون پاسخگویی و با بی‌اعتنایی قدرت‌های بزرگ و انحراف آن‌ها از تعهداتشان، اقدامی است که منجر به بی‌ثباتی در سراسر منطقه می‌شود و همه نیرو‌های حامی صلح و سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی باید این اقدامات که ناقض قوانین و عرف بین المللی و تمام قوانین حقوق بشر است را برملا کنند.

سخنگوی دولت عراق افزود: با این موضع بیان شده، عراق بار دیگر مواضع قاطع خود را در قبال حق مطلق فلسطینیان برای زندگی در سرزمین خود و رد تجاوز علیه آن‌ها و حق مسلم فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل خود تکرار می‌کند.

العوادی از همه نیرو‌های طرفدار صلح در جهان خواست تا تمام تلاش خود را برای متوقف کردن و افشای تجاوزات و محکومیت جنایات شنیع رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن این جنایات به عنوان نوعی از تروریسم آشکار انجام دهند.

جنایات نظامیان رژیم اشغالگر در اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری همچنان ادامه دارد و بر اثر این جنایات تاکنون ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند که حال ۲۰ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام/

نظر شما