شناسهٔ خبر: 61082224 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

ّبرآورد اولیه از ارزش مبادلات تجاری ایران با عربستان : بیشتر از امارات

یکی از شاخص‌های توسعه و تحکیم روابط عربستان و ایران در ایجاد اتاق بازرگانی مشترک بوده و برآورد شده ارزش مبادلات تجاری دو کشور از امارات هم فراتر می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، العربی الجدید اعلام کرد: در سایه تلاش ایران و عربستان برای تحکیم روابط اقتصادی، انتظار می‌رود ارزش مبادلات تجاری ایران و عربستان از امارات نیز فراتر رود.

بر اساس این گزارش، یکی از شاخص‌های توسعه و تحکیم روابط عربستان و ایران در تصمیم ایجاد اتاق بازرگانی مشترک بین دو کشور بوده و بخش خصوصی ایران اقداماتی برای تقویت روابط اقتصادی و مبادله هیأت‌های تجاری با تمرکز بر چندین بخش به ویژه نفت و مواد غذایی آغاز کرد.

تهران به حمایت عربستان در چندین بخش به ویژه در بخش نفت نیاز دارد. زیرا ایران تولیدکننده بزرگ نفت است اما بسیاری از پالایشگاه‌های ایران قدیمی هستند. عربستان نیز به تخصص ایرانیان در زمینه بهبود بهره وری انرژی و تنوع بخشیدن به منابع نیاز دارد و تعمیق روابط اقتصادی با ایران باعث تقویت حرکت ریاض به سمت استقلال دور از نفوذ آمریکا در سیاست‌های خارجی می‌شود. این موضوع با منافع راهبردی تهران نیز گره خورده و یک اشتراک در دیدگاه بین دو کشور پس از چند دهه اختلاف محسوب می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما