شناسهٔ خبر: 61077075 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارتقای رتبه دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: در رتبه بندی کیو اس ۲۰۲۴ تعداد ۱۴۹۷ دانشگاه از سراسر جهان ارزیابی شدند و ۷ دانشگاه از ایران در این رتبه بندی قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

ارتقای رتبه دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام گفت : دانشگاه‌های صنعتی شریف با رتبه ۳۳۴، تهران با رتبه ۳۶۰، صنعتی امیرکبیر با رتبه ۳۷۵ و علم و صنعت ایران با رتبه ۴۵۱ ، به ترتیب رتبه اول تا چهارم را کسب کردند. همچنین دانشگاه‌های شیراز با رتبه ۶۹۰-۶۸۱ ، شهید بهشتی با رتبه ۱۰۰۰-۹۵۱ و فردوسی مشهد با رتبه ۱۲۰۰-۱۰۰۱ دیگر دانشگاه‌های حاضر در این رتبه بندی هستند.
وی اضافه کرد : در رتبه بندی کیو اس در سال ۲۰۲۴ تمام دانشگاه‌های ایران نسبت به سال گذشته از لحاظ رتبه ، ارتقا پیدا کرده اند.
رئیس مؤسسه ISC یادآور شد : در این رتبه بندی ۲۷ کشور اسلامی حضور داشته اند و در میان کشور‌های اسلامی ، مالزی با ۲۸، اندونزی با ۲۶ و ترکیه با ۲۵ دانشگاه بیشترین تعداد حضور را دارند.
فاضل زاده گفت : رتبه بندی کیو اس توسط مؤسسه "کاکارلی سیموندز" در انگلستان انجام می شود و در روش شناسی رتبه بندی اخیر کیو اس ، از سه شاخص توسعه پایدار ، اشتغال فارغ‌التحصیلان و شبکه پژوهش بین المللی برای اولین بار استفاده شده است.
اطلاعات انتشارات علمی دانشگاه‌ها در این رتبه بندی از پایگاه استنادی اسکوپوس (Scopus) در بازه زمانی ۵ ساله و استنادات در بازه زمانی ۶ ساله محاسبه می‌شود.

نظر شما