شناسهٔ خبر: 61073808 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرپرست سازمان توسعه تجارت:

تأمین خطوط منظم دریایی با آفریقا در دستور کار است

آقای مهدی ضیغمی گفت: ما در حوزه ارتباط تجاری با کشور عمان و آمریکای لاتین و آفریقا بحث تأمین امکانات زیرساختی و لجستیکی و خط و خطوط منظم دریایی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای مهدی ضیغمی معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان توسعه تجارت در مصاحبه تلفنی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت وگو، درخصوص موانع توسعه  تأمین خطوط منظم دریایی با آفریقا در دستور کار استترانزیتی در ایران اظهار كرد: معمولاً یك سری از فرصت‌ها وجود دارند كه به دلیل تمركز بر سایر گزینه‌ها از آن‌ها غافل شدیم.

وی افزود: برای مثال ما همیشه به استفاده از ظرفیت كریدور شمال به جنوب تأكید داریم اما از كریدور شرق به غرب كه در دسترس تر بوده و زیرساخت‌های آن هم در كشور موجود است غافل شدیم و نسبت به تسهیل قوانین و مقررات كه موجب افزایش استفاده از این كریدور شود بی توجه بودیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت در رادیو گفت وگو، توسعه روابط و همكاری تجاری با كشورها و برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی و پذیرش هیئت‌های تجاری در ایرانرا یك ظرفیت و فرصت ویژه دانست و گفت: ۵۵ درصد از مهمانانی كه در نمایشگاه «ایران اكسپو» شركت كرده بودند برای اولین بار بود كه به ایران می‌آمدند و در این نمایشگاه با پتانسیل صنعتی و تجاری و فناوری ایران آشنا شدند درحالیكه به دلیل تبلیغ بد غربی‌ها از ایران تصور خوبی از كشورمان در حوزه توسعه یافتگی صنعتی نداشتند.

ضیغمی از رویكرد جدید سازمان توسعه تجارت به افرایش بازارهای صادراتی و افزایش گروه‌های كالای صادراتی و تمركز بر خدمات فنی و مهندسی سخن گفت و اظهار كرد: این رویكرد و تحقق هدفگذاری‌ها منجر به افزایش تراكنش‌های تجاری بین تجار داخلی و خارجی می‌شود.

معاون وزیر صمت یادآور شد: هدفگذاری ما برای رویداد «ایران اكسپو» حدود ۱ میلیارد دلار بود كه امیدواریم با پیگیری‌ها محقق شود ضمن اینكه در حوزه ارتباط با كشور عمان و آمریكای لاتین و آفریقا نیز بحث تأمین امكانات زیرساختی و لجستیكی و خط و خطوط منظم دریایی را در دستور كار قرار خواهیم داد. 

نظر شما