شناسهٔ خبر: 61070512 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد؛

ارائه بیش از ۴۳۸ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج در عربستان

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در ایام حج تمتع گفت: در مجموع بیش از ۴۳۸ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ارائه شده است که از این تعداد، ۵۵۲۰ مورد سرم تراپی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خردادماه جاری، همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا روز ۱۲ تیر ۴۳۸ هزار و ۲۴۹ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی ثابت و سیار هلال‌احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، ۳۲۶ هزار و ۹۹۹ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، بیمارستان هلال‌احمر و بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر در عرفات، منا و مشعر به حجاج ارائه شده است. همچنین ۷۸ مورد عمل جراحی و بخیه در حوادث و سوانح رخ‌داده برای حجاج کشور انجام شده است.

کولیوند گفت: در این مدت همچنین ۱۷۹۴ مورد بستری، ۱۷ هزار و ۵۲۶ مورد خدمات پاراکلینیکی شامل نوار قلب، عکس رادیولوژی و ...، ۷۱ هزار و ۹۳ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشور ارائه و ۵۵۲۰ مورد نیز سرم‌تراپی برای حجاج در این مدت انجام شده؛ که بخشی از آن مربوط به گرمای بیش از حد هوا در عربستان و گرمازدگی زائران بوده است.

وی ادامه داد: ۲۸۴۵ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: اکنون ۴۴ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۲۲ زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

نظر شما