شناسهٔ خبر: 61061286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمله بی سابقه زمینی و هوایی صهیونیست ها به جنین/ حمله به خودروهای صهیونیست ها با بمب های دست ساز

صاحب‌خبر -
حمله بی سابقه زمینی و هوایی صهیونیست ها به جنین/ حمله به خودروهای صهیونیست ها با بمب های دست ساز
خبرگزاری آریا-  رژیم صهیونیستی بامداد امروز به حمله همه جانیه هوایی و زمینی به اردوگاه فلسطینیان در جنین مبادرت کرد که با مقاومت نیروهای فلسطینی مواجه شد، در این حمله تاکنون 4 فلسطینی به شهادت رسیده اند، خودروهای نظامیان صهیونیست نیز هدف بمب های دست ساز قرار گرفته و شماری از آنها نیز زخمی شده اند، جنگنده های این رژیم نیز مسجدی را در جنین بمباران کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه العالم، نیروهای اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز (دوشنبه) از چندین نقطه به جنین و اردوگاه جنین یورش بردند. همزمان حملات هوایی دشمن صهیونیستی به این منطقه آغاز شد.
به دنبال این حمله، ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای رسما آغاز عملیات نظامی زمینی و هوایی علیه جنین را اعلام کرد، برخی منابع اعلام کرده‌اند که این عملیات ممکن است دو الی سه روز طول بکشد.
تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مقامات سیاسی اسرائیلی هفته گذشته با عملیات نظامی محدود علیه جنین موافقت کردند. ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مقر عملیات گروه‌های فلسطینی را در جنین هدف قرار دادند.

افزایش شمار شهدای حمله به جنین به 4 نفر
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از ابتدای حمله گسترده به جنین تا این لحظه، چهار فلسطینی به شهادت رسیده و 25 نفر دیگر نیز در این حمله زخمی شدند که حال 7 نفر از آنان به شدت وخیم است.
خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت احرونوت اعلام کرد که برنامه‌ریزی برای عملیات نظامی علیه جنین از یک سال پیش آغاز شده بود و چند بار مورد بازنگری قرار گرفت و به تعویق افتاد، هدف اصلی این عملیات بازیابی بازدارندگی در شمال کرانه باختری به ویژه جنین و وارد آوردن ضربه سنگین و دقیق به گروه‌های مقاومت است.
وی همچنین عنوان کرد که صدها نفر از نیروهای کماندو و نخبه ارتش رژیم صهیونیستی، همراه با ده‌ها جنگنده، تانک، خودروهای زرهی و یگان مهندسی در این عملیات مشارکت دارند.
امیر بوخبوط تحلیلگر نظامی اسرائیلی گفت: عملیات نظامی علیه جنین تحت فرماندهی "آوی بلوت" فرمانده تیپ کرانه باختری در ارتش رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

بمباران و انهدام مسجدی در جنین
در همین حال منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی مسجدی را در اردوگاه جنین بمباران و به طور کامل تخریب کردند.
تصویری از لحظه بمباران اردوگاه جنین توسط هواپیماهای متجاوز اسرائیلی در رسانه های فلسطینی منتشر شده است.

هدف قرار دادن خودروهای زرهی صهیونیست ها و زخمی شدن شماری از آنان
گروهان‌های قدس ـ گردان جنین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف اردوگاه جنین به گلوله بسته است که طی آن شماری از نظامیان اسرائیلی مستقیما هدف قرار گرفته و مجروح شدند.

قطعی برق و اینترنت در بخش های وسیعی از جنین
منابع محلی از درگیری مسلحانه شدید مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در اطراف اردوگاه جنین خبر دادند. این منابع اعلام کردند که برق و اینترنت بخش‌های وسیعی از جنین قطع شده است.
به گفته منابع صهیونیستی، هواپیماهای اسرائیلی تا این لحظه 9 مرتبه اهدافی را در اردوگاه جنین بمباران کردند.
منابع محلی تاکید کردند که تانک‌ها، خودروهای زرهی و بالگردهای آپاچی در عملیات نظامی علیه جنین مشارکت دارند.
تصاویر منتشر شده از درگیری مسلحانه شدید مقاومت با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه جنین حکایت دارد.
مبارزان مقاومت فلسطین با بمب‌های دست‌ساز خودروهای زرهی رژیم اشغالگر را در اردوگاه جنین هدف قرار دادند.
بنابر این گزارش تیم‌های امدادرسان در اردوگاه جنین در حال بیرون کشیدن اجساد شهدا و مجروحان از زیر آوار هستند.
نظامیان اشغالگر اسرائیلی در حمله به جنین به خانه اسیر زکریا الزبیدی یکی از قهرمانان فرار از زندان جلبوع در اردوگاه جنین یورش بردند.

شلیک به سوی یک پهپاد صهیونیستی در نابلس
منابع محلی اعلام کردند که یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی در آسمان نابلس هدف تیراندازی مبارزان مقاومت قرار گرفته است.
شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که این حجم از مشارکت نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به جنین از زمان انتفاضه دوم تا به امروز سابقه نداشته است.

3 خودروی نظامی صهیونیست هدف انفجار بمب قرار گرفت
در همین حال مبارزان مقاومت خودروهای زرهی متجاوزان اسرائیلی را در اردوگاه جنین با بمب دست‌ساز هدف قرار دادند، بنابر این گزارش تا کنون 3 خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بر اثر انفجار بمب‌های مقاومت آسیب دیده و از کار افتاده است.

جهاد اسلامی: مقاومت در جنین هرگز تسلیم نخواهد شد
جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‎‌‌ای در واکنش به حمله نظامی دشمن صهیونیستی به جنین تاکید کرد که مقاومت هرگز تسلیم نخواهد شد.
این جنبش مسئولیت کامل پیامدهای حمله جنایتکارانه به جنین را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و گفت که مقاومت به مبارزه ادامه می‌دهد و تحت هیچ شرایطی تسلیم نخواهد شد.

بیانیه حماس در پی حمله شبانه رژیم صهیونیستی به جنین
در نخستین واکنش به رژیم اشغالگر صهیونیستی در حمله به اردوگاه جنین، جنبش مقاومت فلسطینی حماس، این حملات را از پیش شکست خورده و بی نتیجه عنوان کرد.
حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که حمله دشمن صهیونیستی به جنین به جایی نخواهد رسید و اهداف این حمله محقق نمی شود و دشمن صهیونیستی شکست خواهد خورد.
«حازم قاسم»، بامداد امروز (دوشنبه) در بیانیه ای تاکید کرد که کابینه فاشیست و جنایتکار رژیم صهیونیستی و در راس آن بنیامین نتانیاهو مسئول تمامی پیامدهای حمله به جنین هستند.
قاسم تصریح کرد که جنین در طول تاریخ ثابت کرده که هرگز شکست را نخواهد پذیرفت و قادر به ثبات و پایداری در برابر دشمن اشغالگر است.
وی ضمن درود به دلاورمردان مقاومت در جنین که وارد نبردی قهرمانانه علیه نیروهای متجاوز اسرائیلی شدند، تاکید کرد که دشمن صهیونیستی نمی تواند این نبرد را به نفع خود پیش برده و به پایان برساند.
حازم قاسم تاکید کرد که جنین و دیگر شهرهای فلسطین تاریخی به خیزش و انتفاضه علیه رژیم اشغالگر ادامه می دهد.
در همین حال اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: خونی که در جنین ریخته می‌شود، ماهیت مرحله بعدی را در تمامی زمینه‌ها و عرصه‌ها مشخص خواهد کرد. می‌دانیم که این جنایت وحشیانه را چگونه پاسخ دهیم.
در همین زمینه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از بیم واکنش موشکی مقاومت فلسطین، سامانه‌های گنبد آهنین خود را مستقر کرده و آنها را به حالت آماده‌باش درآورده است.

نظر شما