شناسهٔ خبر: 61059242 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمله گسترده ارتش رژیم اشغالگر به شهر و اردوگاه جنین

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد حمله به جنین که اساسا اردوگاه جنین را هدف قرار می‌دهد برای ۷۲ ساعت ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‏، به نقل از شبکه الجزيره، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای جنین به هشت نفر افزایش یافت و یک فلسطینی هم در منطقه البیره به شهادت رسید و مجموع شهدا به ۹ نفر رسید.

این وزارتخانه افزود: ۵۰ نفر هم زخمی شدند که حال ۱۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9834680"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3901635/9834680?width=600&height=350"></script></div>

منابع پزشکی فلسطین هم اعلام کردند یک خانه واقع در مرکز اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری رود اردن هدف حمله هوایی نظاميان صهيونيست قرار گرفت که به شهات یک فلسطینی و زخمی شدن دو تن دیگر منجر شد.

منابع فلسطینی افزودند: تعداد زیادی از نظامیان اشغالگر با استفاده از تجهیزات نظامی و بولدوزر و با پشتیبانی هوایی، عملیات نظامی در اردوگاه جنین را آغاز کردند.

 

شمار شهدا و زخمی‌ها در کرانه باختری به حدود ۶۰ نفر رسید
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای جنین به هشت نفر افزایش یافت و یک فلسطینی هم در منطقه البیره به شهادت رسید و مجموع شهدا به ۹ نفر رسید.

این وزارتخانه افزود: ۵۰ نفر هم زخمی شدند که حال ۱۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

 

رژیم صهیونیستی از روند حمله به جنین به سفیر آمریکا گزارش داد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند یوآف گالانت وزیر جنگ این رژیم در دیدار با سفیر آمریکا، روند حمله به اردوگاه جنین را به اطلاع او رساند.

 

جنبش فتح از شهادت سه عضو این جنبش در جنین خبر داد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: جنبش فتح از شهادت سه نفر از اعضای این جنبش در اردوگاه جنین خبر داد.

 

هشدار جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی درباره ادامه حمله به جنین
داوود شهاب سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، به رژیم صهیونیستی درباره ادامه حمله به اردوگاه جنین در منطقه اشغالی کرانه باختری هشدار داد.
به گزارش پایگاه خبری شهاب، داوود شهاب در مصاحبه با این پایگاه خبری گفت: اگر تهاجم اسرائیل به جنین متوقف نشود، گروه‌های مقاومت فلسطینی در مدت کوتاه، واکنش نشان خواهند داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9836466"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3901635/9836466?width=600&height=350"></script></div>

شهاب افزود: آنچه در جنین رخ می‌دهد، مقدمه چینی برای اجرای طرح‌های کابینه راستگرا و افراطی اسرائیل، درباره الحاق کرانه باختری است. اردوگاه جنین به این علت هدف حمله قرار می‌گیرد که نماد مقاومت و مبارزه در کرانه باختری است. هدف این عملیات، ریشه کن کردن مقاومت در کرانه باختری است. تاکید می‌کنیم، اهداف اسرائیل از این تهاجم گسترده به جنین، محقق و عملی نخواهد شد و این رژیم بار دیگر شکست خواهد خورد.

وی خاطر نشان کرد: همه گروه‌های مقاومت فلسطینی، متحد هستند و آنچه را که در جنین رخ می‌دهد، از نزدیک پیگیری می‌کنند. مقاومت فلسطین در یاری رساندن به جنین، به هر صورتی که باشد، تعلل نخواهد کرد. برای پاسخ دادن به این تهاجم، همه گزینه‌ها پیش‌روی مقاومت فلسطینی قرار دهد. اگر این تهاجم متوقف نشود، مقاومت در مدت بسیار کوتاه، واکنش نشان خواهد داد.

 

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک مسجد در اردوگاه جنین
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: منابع فلسطینی از حمله هوایی ارتش اسرائیل به مسجد الانصار در داخل اردوگاه جنین خبر دادند.

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نیرو‌های ارتش در این عملیات، آزادی عمل کامل دارند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: یوآف گالانت وزیر جنگ اسرائیل گفت: نظامیان ارتش در عملیات جنین، آزادی عمل کامل دارند.

 

گردان‌های القسام: چند نظامی اشغالگر در کمین رزمندگان مقاومت گرفتار شدند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد رزمندگان فلسطینی از همه گروه‌های مبارز به درگیری با نظامیان اشغالگر در اردوگاه جنین ادامه می‌دهند و چند نفر از این نظامیان را زخمی کردند.

این گردان‌ها افزود: شماری از نظامیان اشغالگر در زمان تلاش برای ورود به داخل اردوگاه جنین، در کمین رزمندگان گروه‌های مقاومت گرفتار و شماری از آن‌ها کشته یا زخمی شدند.

 

شمار شهدای فلسطینی در جنین به هشت نفر افزایش یافت
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: شمار شهدای فلسطینی حمله اشغالگران اسرائیلی به هشت نفر افزایش یافت.

 

ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ضربه سختی به گروه‌های تروریستی در جنین زدیم
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: یوآف گالانت وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل گفت: در چند ساعت گذشته، ضربه سختی به گروه‌های تروریستی در جنین زدیم.
گالانت افزود: عملیات در جنین مطابق برنامه ادامه دارد و ما برای برخورد در همه جبهه‌ها آمادگی داریم.

 

تصاویر انتقال نظامیان زخمی ارتش رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری شهاب، تصاویری را از انتقال نظامیان زخمی ارتش رژیم صهیونیستی با بالگرد از اطراف اردوگاه جنین در کرانه باختری پخش کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9836353"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3901635/9836353?width=600&height=350"></script></div>

 

سخنگوی حماس: جنین در نبرد با اشغالگران تنها نیست
حازم قاسم سخنگوی رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگوی تلفنی با شبکه المیادین بر حضور و ادامه مبارزه مقاومت در جنین تاکید کرد و از همه مردم فلسطین خواست تا برای مقابله با دشمن صهیونیستی با مردم جنین متحد شوند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9836409"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3901635/9836409?width=600&height=350"></script></div>

حازم قاسم سخنگوی رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: من تاکید می‌کنم که جنین در این مبارزه تنها نیست جنین تنها نیست و خساراتی که هر بار به عنوان مقاومت به دشمن وارد کردیم ثابت کرد که مقاومت در امتداد فلسطین تاریخی حضور دارد و حتی در امتداد محور مقاومت حضور دارد و نمی‌گذاریم اشغالگران شهر را به کنترل خود در آورند و این با کمک گروه‌های مختلف مقاومت انجام می‌شود، زیرا ملت فلسطین و مقاومت از زمان نبرد سیف القدس معادله‌ای را ثابت کرد که زمانی که رژیم اشغالگر در منطقه‌ای مشخص یا شهری نفوذ کند کارش تمام است و مردم فلسطین در تمامی میادین به صورت متحد حضور دارند و بنابراین بیانیه اتاق مشترک درباره مساله مبارزه و جنگ و رفتار رژیم اشغالگر واضح و آشکار است و اینکه چه کسی گزینه‌های مقاومت در کرانه باختری یا قدس را تعیین می‌کند.

 

وزارت خارجه مصر حمله به جنین را محکوم کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت امور خارجه مصر، حمله ارتش اسرائیل به جنین را محکوم کرد و خواستار دخالت طرف‌های بین المللی برای متوقف کردن تجاوزگری این رژیم و تامین حفاظت از ملت فلسطین شد.

 

تصاویر جنایت رژیم صهیونیستی در جنین
پایگاه خبری شهاب، تصاویری را از جنایت جدید رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین پخش کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9836304"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3901635/9836304?width=600&height=350"></script></div>

نظامیان اشغالگر اسرائیلی، سه جوان فلسطینی را در یک خیابان با شلیک تیر، اعدام کردند و اجازه امدادرسانی به این سه جوان مجروح را ندادند تا اینکه به شهادت رسیدند.

 

مشارکت هزار نظامی صهیونیست در حمله به جنین
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: منابع اسرائیلی اعلام کردند بیش از هزار نظامی ارتش این رژیم در حمله به جنین مشارکت دارند. ارتش اسرائیل برای عملیات در جنین، بیش از ۱۲۰ دستگاه خودروی نظامی و ده‌ها پهپاد را به کار گرفته است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی: ۱۰ حمله هوایی به جنین
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروی هوایی این رژیم، تاکنون ۱۰ حمله هوایی به جنین داشته است.

 

تصاویر لحظه سرنگونی دومین پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری شهاب، تصاویری را از لحظه سرنگون شدن دومین پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الدمج جنین در کرانه باختری، پخش کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_9836362"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3901635/9836362?width=600&height=350"></script></div>

 

گردان جنین: شکست دشمن در پیشروی به داخل اردوگاه جنین
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: گردان جنین وابسته به گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، اعلام کرد یک خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را با انفجار بمب، از کار انداخت.

گردان جنین افزود: تلاش دشمن برای پیشروی به داخل اردوگاه جنین در چند محور را با درگیری شدید با اشغالگران، به شکست کشاندیم.

 

اردن، حمله رژیم صهیونیستی به جنین را محکوم کرد

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: وزارت امور خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای، تنش آفرینی مستمر اسرائیل در مناطق فلسطینی را که آخرین نمونه آن تهاجم به جنین است، محکوم کرد.

وزارت امور خارجه اردن در این بیانیه، جامعه جهانی را به اقدام فوری برای متوقف کردن تجاوزگری اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطین، دعوت می‌کنیم.

 

بسته شدن جاده‌های منتهی به جنین
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: نظامیان اسرائیلی، چند جاده اصلی منتهی به جنین را بستند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی، نیرو‌های ذخیره را فرا خواند
شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: ارتش اسرائیل برای عملیات در اردوگاه جنین، نیرو‌های ذخیره خود را فرا خواند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی: موشکی در اردوگاه جنین کشف نکردیم
پایگاه خبری شهاب گزارش داد: رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد تاکنون هیچ موشکی در جنین کشف نشده است، اما چند کارگاه ساخت و نگهداری بمب کشف شد.

رادیو ارتش اسرائیل افزود: تمرکز ارتش بر این عملیات، رسیدن به خطرناکترین عناصر مسلح و محل‌های نگهداری بمب و سلاح است.

 

شمار شهدای کرانه باختری به پنج نفر افزایش یافت
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد با شهادت یک جوان فلسطینی که از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود، شمار شهدای کرانه باختری به پنج نفر افزایش یافت که چهار نفر از آنان در جنین، به شهادت رسیدند و یک فلسطینی هم در منطقه البیره کرانه باختری شهید شد.

 

مساجد شهر جنین در پی افزایش تعداد زخمی‌ها، خواستار اهدای خون شدند
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: مساجد شهر جنین در پی افزایش شمار زخمی‌ها، از شهروندان خواستند برای اهدای خون به بیمارستان‌های این شهر مراجعه کنند.

 

وزارت خارجه فلسطین، خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف حمله به جنین شد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت امور خارجه فلسطین، خواستار اقدام فوری بین المللی برای متوقف کردن تهاجم اشغالگران اسرائیلی به شهر و اردوگاه جنین شد.

وزارت امور خارجه فلسطین افزود: حمله به جنین، در چارچوب سیاست رسمی اسرائیل برای تثبیت منطق نیروی نظامی، اجرا می‌شود.

 

ارتش رژیم صهیونیستی: ده‌ها نفر را در جنین بازداشت کردیم
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: ده‌ها نفر را در شهر و اردوگاه جنین بازداشت و ده‌ها خانه را بازرسی کردیم.

 

مدیر بیمارستان جنین: از سال ۲۰۰۲، این تعداد زخمی پذیرش نکرده بودیم

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: مدیر بیمارستان جنین در مصاحبه با این شبکه گفت: از سال ۲۰۰۲ تاکنون، این تعداد از افراد زخمی را که حالشان وخیم است، پذیرش نکرده بودیم.

مدیر بیمارستان جنین افزود: امدادرسانان برای نجات زخمی‌ها در جنین، جان خودشان را به خطر می‌اندازند.

 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: زیرساخت‌های تروریسم در جنین را هدف قرار می‌دهیم
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: در داخل شهر و اردوگاه جنین، در حال اجرای عملیات هستیم و زیرساخت های تروریسم، مقرها و اتاق‌های عملیات را هدف قرار دادیم و سلاح‌ها و بمب‌هایی را توقیف کردیم.
 
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد ارتش این رژیم قصد ندارد مدت طولانی در جنین باقی بماند و مدت حضور در آن. به تحقق اهداف عملیات بستگی دارد.

ارتش رژيم صهيونيستي از چند محور شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری رود اردن را هدف قرار می‌دهد. اين رژيم اعلام کرد مراکز و تاسیسات زیربنایی در جنین هدف حمله هوایی نیرو‌های این ارتش قرار گرفت.

روزنامه یدیعوت آحارونوت هم نوشت: ارتش شامگاه یکشنبه عملیات نظامی در شمال کرانه باختری رود اردن انجام داد و نیروی هوایی اسرائیل در یک رشته حملات هوایی، برخی مناطق را بمباران کرد.

ارتش اشغالگر اسرائیل اعلام کرد عملیات در جنین که اساسا اردوگاه جنین را هدف قرار می‌دهد برای ۷۲ ساعت ادامه خواهد داشت.

نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی در جنین به منزل زکریا الزبیدی یکی از قهرمانان عملیات تونل جلبوع یورش بردند.

رسانه های فلسطینی خبر دادند هواپیماهای ارتش اشغالگر اسرائیل یک اتوبوس حامل غیرنظامیان را در اردوگاه جنین هدف قرار دادند. 

 

هنیه دفاع از جنین و خنثی کردن توطئه دشمن را از فلسطینی ها خواستار شد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت از مردم مان در سراسر کرانه باختری می خواهیم از جنین و ساکنان آن دفاع و توطئه دشمن را خنثی کنند.
هنیه افزود: خونی که در جنین ریخته می شود ماهیت مرحله بعدی را در همه زمینه ها و مسیرها مشخص خواهد کرد.
وی اضافه کرد: ملت ما و مقاومت آن در هر نقطه ای که حضور دارند می دانند که به این تجاوز وحشیانه اسرائیل چگونه پاسخ دهند.

رسانه های اسرائیلی هم اعلام کردند یگان های ویژه ارتش اسرائیل در عملیات یورش به شهر و اردوگاه جنین مشارکت دارند.

همزمان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد تجاوز نظامیان اشغالگر به جنین با شکست مواجه خواهد شد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولت افراطی او مسئول اصلی این اتفاقات هستند.

جنبش حماس افزود: رژیم اشغالگر در نبرد با مقاومت فلسطین هرگز موفق نخواهد بود و ملت ما به مبارزه خود علیه اشغالگران ادامه خواهند داد.

 

اعلام همبستگی گروههای مختلف فلسطینی در جنین برای مقابله با اشغالگران

تیپ جنین وابسته به گردنهای القدس اعلام کرد مبارزان ما خودروهای نظامی ارتش اشغالگر را در حومه اردوگاه جنین به طور گسترده و مداوم هدف قرار دادند و صدمات و تلفاتی به آنان وارد کردند.

«تیپ جبع» وابسته به گردانهای القدس هم اعلام کرد رزمندگان ما از نیروهای تیپ جنین در مقابله با نظامیان اشغالگر و خودرو های زرهی آنان در چند محور درگیری در شهر جنین پشتیبانی می کنند.

گروههای قباطیه وابسته به گردانهای القدس نیز اعلام کردند مبارزان قهرمان و شجاع ما خودروهای نظامیان اشغالگر را در میدان الشهداء در جنین هدف قرار دادند.
گردانهای القسام وابسته به جنبش حماس نیز تاکید کردند رزمندگان مبارز ما نظامیان اشغالگر را در جنین هدف قرار دادند و به سوی آنان تیراندازی کردند.

نظانمیان اشغالگر خانه اسیر فلسطینی، زکریا الزبیدی در شهر جنین را تحت کنترل خود درآوردند.

در همین حال جمال حویل عضو شورای انقلابی جنبش فتح گفت: از همه فرزندان ملت فلسطین می خواهم با اتحاد و همبستگی خود در برابر حمله گسترده و وحشیانه نظامیان اشغالگر به جنین مقابله کنند.

جمال حویل افزود: زمان آن فرارسیده است تا نیروهای امنیتی فلسطین ( وابسته به تشکیلات خودگردان ) از برادران خود در اردوگاه جنین دفاع کنند.

 

نظر شما