شناسهٔ خبر: 61049225 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون شهردار تهران در صحن شورا:

درآمد مازاد شهرداري تهران براي خريد اتوبوس و تعميرات مترو هزينه شد

صاحب‌خبر -
درآمد مازاد شهرداري تهران براي خريد اتوبوس و تعميرات مترو هزينه شد

خبرگزاری آریا-معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ما گزارش هزینه 10 هزار میلیارد تومان مازاد را ارائه خواهیم داد، گفت: درآمد مازاد شهرداری پایتخت در سال گذشته صرف پیش پرداخت خرید اتوبوس و بازآماد (اورهال) مترو شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، لطف اله فروزنده در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حساب و درآمد شهرداری تهران در اسفندماه سال 1402 با بیان اینکه 137 درصد بودجه سال قبل محقق شد، اظهار کرد: این مهم با تلاش شهرداری و سیاست گذاری شورا محقق شد که در تاریخ شهرداری بی سابقه و باعث افتخار است.
وی با بیان اینکه ما گزارش هزینه 10 هزار میلیارد تومان مازاد را ارائه خواهیم داد، خاطرنشان کرد: 6 هزار و 700 میلیارد تومان از 9 هزار میلیارد تومان درآمد مازاد در خزانه است و در 15 اردیبهشت ماه که حساب‌ها بسته شد باید تمام مبالغ در خزانه قرار می‌گرفت.
فروزنده با اعلام اینکه 97 درصد هزینه‌ها صرف شده است، یادآور شد: 6 هزار و 700 میلیارد تومان به صورت علی الحساب برای مترو در نظر گرفته شده و هشت هزار و 500 میلیارد تومان به امسال منتقل شده و قرارداد 11 هزار میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس از این محل تأمین شده است.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه 30 هزار میلیارد تومان درآمد در اسفندماه محقق شد، خاطرنشان کرد: این را در نظر بگیریم که تخفیف عوارض شهرسازی در اسفندماه کمتر از ماه‌های دیگر و 20 درصد بود.
وی همچنین با بیان اینکه توافقاتی با بانک شهر برای دریافت برات کارت و ال سی داشتیم، تصریح کرد: ما به تمام مناطق اعلام کردیم که پیمانکاران را برای دریافت مبالغ خود فرا بخوانند و هریک مدارک روشنی داشتند مبالغ را دریافت کردند و پرداخت خوبی به پیمانکاران بزرگ داشتیم و بدهی‌های پایین نیز در حال پیگیری است.
وی افزود: ما نفی نمی‌کنیم که بدهی‌های سنواتی داریم، اما تلاش کردیم که بدهی‌ها پرداخت شود و آرامترین سال را در سال گذشته داشتیم.

نظر شما