شناسهٔ خبر: 61041340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رقابت ۱۵ هزار یزدی در نوبت دوم کنکور سراسری

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در یزد: امسال ۱۵هزار و ۱۰۳ یزدی در مرحله دوم (تیرماه) کنکور سراسری شرکت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید محسن میرحسینی با اشاره به اینکه کنکور سراسری نوبت دوم، روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۴ و ۱۵ تیرماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در شهر یزد و ۹ شهرستان دیگر استان برگزار می‌شود.رقابت ۱۵ هزار یزدی در نوبت دوم کنکور سراسری

وی افزود: امسال ۱۵ هزار و ۱۰۳ نفر در استان یزد برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۹ هزار و ۷۲ نفر خانم و ۶ هزار و ۳۱ نفر آقا هستند به این معنا که ۶۰ درصد داوطلبان را بانوان و ۴۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

میرحسینی اظهار داشت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح چهارشنبه ۱۴ تیرماه، داوطلبان گروه آزمایشی هنر، عصر همان روز، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی، صبح روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی عصر روز پنجشنبه به رقابت می‌پردازند.

نماینده سازمان سنجش تصریح کرد: در شهر یزد ۹ هزار و ۴۲۰ داوطلب در سه حوزه دانشگاه یزد، دانشکده فنی شهید صدوقی و دانشگاه علم و هنر آزمون می‌دهند که ۸۵ درصد این داوطلبان (۷ هزار و ۹۸۱ نفر) در حوزه‌های غدیر، فجر، توحید و پردیس علوم حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه کارت شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۱۱ تیرماه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت، ادامه داد: باجه رفع نقص نیز از روز سه شنبه ۱۳ تیرماه در دانشگاه یزد، ورودی دانش، روبروی سالن فجر دایر است و داوطلبانی که برای چاپ کارت ورود به جلسه آزمون دچار مشکل شده‌اند، می‌توانند در این روز ساعت ۸ صبح تا ۱۲ و عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به این مکان مراجعه کنند.

میرحسینی گفت: به‌منظور رفاه شرکت‌کنندگان، داوطلبانی که حوزه امتحانی آنان سالن‌های غدیر و فجر است از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه و داوطلبانی که حوزه امتحانی آن‌ها ساختمان‌های توحید و پردیس علوم است از ورودی بصیرت واقع در بلوار شهیدان اشرف به دانشگاه وارد شوند. 

وی بر لزوم به همراه داشتن کارت ورود به آزمون به همراه یک کارت شناسایی معتبر عکس‌دار تأکید کرد و افزود: شروع فرایند آزمون‌های صبح ساعت ۸:۰۰ و آزمون‌های عصر ساعت ۱۴:۳۰ است و داوطلبان به موقع در محل حوزه‌های امتحانی حاضر شوند.

نماینده سنجش در یزد تأکید کرد که برای حفظ امنیت آزمون به همراه داشتن موبایل، ساعت هوشمند و کلیه وسایل الکترونیکی ممنوع است.

وی ادامه داد: به برخی از داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها که عضو گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مدعی تقلب هستند، هشدار می‌دهم تا گرفتار سوداگران کنکور نشوند.

نظر شما