شناسهٔ خبر: 61039302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ماکرون سفر خود به آلمان را به دلیل ناآرامی های فرانسه به تعویق انداخت

صاحب‌خبر -
ماکرون سفر خود به آلمان را به دلیل ناآرامی های فرانسه به تعویق انداخت
خبرگزاری آریا-فرانسه و آلمان (شنبه 1-7-2023) اعلام کردند که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، سفر رسمی خود به آلمان را که قرار بود از فردا یکشنبه آغاز شود، به دلیل ناآرامی هایی که در حال حاضر فرانسه را فرا گرفته، به تعویق انداخته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از رویترز؛این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که پلیس دیروز بیش از 1300 نفر را در سرتاسر فرانسه در جریان ناآرامی ها برای چهارمین شب متوالی دستگیر کرد.

خانواده و دوستان نائل که مرگ او بر اثر گلوله پلیس باعث ناآرامی شد، برای شرکت در مراسم تشییع جنازه این مرد جوان امروز شنبه در یکی از حومه پاریس که در آن کشته شد، گرد هم آمدند.

سخنگوی فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان گفت که مکرون امروز تلفنی با رئیس‌جمهور صحبت کرد و او را در جریان اوضاع قرار داد.

این سخنگو افزود: رئیس جمهور مکرون خواستار به تعویق افتادن سفر دولتی برنامه ریزی شده به آلمان شد.

دولت 45000 پلیس و چندین خودروی زرهی را برای مقابله با بدترین بحرانی که از زمان تظاهرات "جلیقه زردها" فرانسه در اواخر سال 2018 با آن روبرو شد، به کار گرفت.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که پلیس شب گذشته 1311 نفر را در مقایسه با 875 نفر در شب قبل در اعمال خشونت آمیز که در توییتر آن را "کمتر شدید" توصیف کرد، دستگیر کرد.

نائل م (17 ساله)، الجزایری-مراکشی الاصل، روز سه شنبه در یک ایست بازرسی ترافیک در حومه نانتر، جایی که تردد همچنان متوقف است، توسط پلیس هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.  این منطقه صبح امروز پس از وقوع شورش بیشتر در طول شب آرام بود.

صدها نفر برای ورود به مسجد جامع نانتر که توسط داوطلبانی با جلیقه زرد محافظت می شد صف کشیدند، در حالی که چند ده نفر از اطرافیان مراسم تشییع جنازه را از آن سوی خیابان تماشا می کردند.

مرگ او که توسط دوربین ضبط شد، شکایات دیرینه جوامع کم درآمد، مختلط نژادی و شهری مبنی بر خشونت و نژادپرستی پلیس را برانگیخت.

نظر شما