شناسهٔ خبر: 61038991 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس فرانسه ۳۲۲ نفر را در پنجمین شب اعتراضات بازداشت کرد

تهران- ایرنا- وزارت کشور فرانسه بامداد یکشنبه اعلام کرد که در پنجمین شب اعتراضات به قتل یک نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس این کشور ۳۲۲ معترض در مناطق مختلف فرانسه بازداشت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از فرانس ۲۴، ۱۲۶ نفر در منطقه پاریس، ۵۶ تن در مارسی و ۲۱ معترض نیز در لیون بازداشت شدند.

همچنین ۳۲ نفر نیز در شهر نیس بازداشت شدند. سایر بازداشتی‌ها مربوط به سایر نقاط فرانسه است.

پلیس در پاریس تدابیر شدید امنیتی به اجرا گذاشت و معترضان را از میدان «کنکورد» خارج کرد. خیابان شانزه لیزه نیز یکی از کانون‌های تنش بود.

پلیس در شهر مارسی نیز برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

ژرالد دارمانن شنبه گفته بود که ۴۵ هزار نیروی پلیس برای مقابله با معترضان در نقاط مختلف کشور مستقر خواهند شد که تمرکز اصلی بر لیون و مارسی است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در پی تشدید ناآرامی‌ها سفر روز یکشنبه خود به آلمان را لغو کرد.

پلیس فرانسه از جمعه شب تا روز شنبه ۱۳۱۱ نفر را دستگیر کرد که بالاترین رقم از زمان آغاز اعتراضات خشونت آمیز به دلیل قتل نائل در حومه پاریس در شهر نانتر است.

در روزهای گذشته مغازه‌ها غارت شدند و اماکن عمومی در نقاط مختلف در سراسر فرانسه توسط گروه‌های متشکل از جوانان مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، قتل خونسردانه نائل (Nahel) نوجوان ۱۷ ساله در روز روشن به دست پلیس فرانسه و ارایه گزارش دروغ از واقعه‌ای که از آن به «آمریکایی شدن پلیس فرانسه» تعبیر شده است، فاجعه‌ای دیگر در پرونده ژاندارم‌های خشمگین این کشور ثبت و آتش خشم شهروندان فرانسوی را به عطش انتقام تبدیل کرد.

نظر شما