شناسهٔ خبر: 61026493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نجات۴۷ شناگر آبهای ساحلی در عید قربان

ناجیان غریق روز عید قربان جان ۴۷ شناگر آبهای خزری را از مرگ نجات دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه دریای خزر روز عید قربان نیمه آرام و شرایط شنای دشواری داشت، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و حضور انبوه گردشگران در سواحل تعطیلات عید قربان یکی از سخت‌ترین روز‌های کاری ناجیان غریق بود.

نقی کریمیان افزود: ناجیان و امدادگران مستقر در سواحل مازندران  روز عید قربان جان ۴۷ نفر را از مرگ نجات دادند که ۱۰ نفر آنان برای تکمیل فرایند درمان به بیمارستان اعزام شدند.

کریمیان گفت: بیشترین نجات یافته در تعطیلات عید قربان مربوط به شهرستان بابلسر با ۱۲ نفر بود که دو نفر به دلیل شرایط بد و برای ارائه خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان اعزام شدند.

او با بیان اینکه  با امداد به موقع ناجیان، مورد جان باخته در آب‌های ساحلی مازندران در تعطیلات عید قربان ثبت نشد، افزود: حقوق ناجیان غریق در حساب استان قرار گرفت، اما با توجه به فرایند تکمیل مشخصات مالی و شماره حساب ناجیان، حقوق خرداد ماه  ناجیان غریق ، فردا یا پس فردا به حساب  آنان واریز می‌شود.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: تجهیزات مورد نیاز ناجیان غریق مانند لباس‌های یکدست و برخی تجهیزات امدادی نیز تهیه شده که در حال توزیع است.

او ادامه داد: ناجیان غریق و امدادگران هلال احمر از ابتدای خرداد تا دیروز جان ۳۲۸ نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دادند.

نظر شما