شناسهٔ خبر: 61018845 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنگوی قوه قضائیه:

مردم بدانند كه ولی‌نعمت ما هستند

سخنگوی قوه قضائیه اجرای دقیق سند تحول را موجب رضایت جامعه و رهبری دانست و گفت: مردم بدانند؛ ولی‌نعمت ما هستند و اقدامات مؤثری در قوه قضائیه صورت می‌گیرد و رهبری نیز تأكید كردند باید مضامین اخلاقی رعایت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مسعود ستایشی در برنامه رویداد رادیو گفت و گو در خصوص تحولات پیش روی قوه قضا و دیدار اعضای این قوه با رهبری اظهار كرد: در این دیدار بر چند محور مردم بدانند كه ولی‌نعمت ما هستندتذكر داده شد و رهبری ما را در جهت ایفای وظایف و هدف رهنمون دادند.

وی با اشاره به تأكید رهبری مبنی بر لزوم حفظ امنیت روانی جامعه گفت: عده‌ای از فضای مجازی و غیرمجازی اقداماتی صورت داده و روان مردم را پریشان می‌كنند و فضای جامعه را مختل كرده و امنیت‌های ذهنی را برهم می‌زنند كه موجب خوف در مردم می‌شود كه خلاف مقررات بوده و باید با تمسك به حقوق عامه بدان رسیدگی كرد.

قوه قضائیه در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق و ضابطه‌مند داشته و باید بادقت و ظرافت بدین موضوع وارد شود.

ستایشی رهنمود دیگر رهبری را ناظر بر حساسیت قوه قضائیه و ركن آن در نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: رهبری فرمودند قوه قضائیه یكی از ستون‌های اصلی نظام اسلامی است و باتوجه‌به اهمیت این مسئله به نظر می‌رسد اشتباه و اختلال ضربه‌زننده است.

وی نكته دیگر را مبارزه بی‌امان با فساد درون و بیرون این قوه دانست و اضافه كرد: فراز‌هایی از سخنان ایشان نیز ناظر بر سند تحول قضایی بود و در این باره فرمودند سند باید اجرایی و عملیاتی شده و به نتیجه برسد و در این راستا بر مقوله فساد تأكید شد.

ستایشی با اشاره به نظر رهبری درباره خدمات فعالان قوه قضا، قضات و كارمندان گفت: اگر افرادی مرتكب تخلف شوند، باید به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گیرد تا چهره قوه قضا مخدوش نشود.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو نكته دیگرِ موردنظر رهبری را ناظر بر معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول دانست و گفت: رهبری فرمودند این اموال منشأ بزرگ فساد است و باید این معاملات كه در جامعه ایجاد مشكل می‌كند، سلب اعتبار شود.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه به مسئله تصمیمات شورای نگهبان و قانون اساسی و ایرادات وارد شده به مصوبه مجلس، افزود: رهبری اعلام كردند كه مصلحت قطعی كشور و نظام تصویب نهایی این قانون است كه در تنظیم مبادلات و نظام‌مند كردن آن نقش به سزایی دارد.

ستایشی همچنین این قانون را در واقعی شدن قیمت‌ها دارای نقشی به سزا دانست و گفت: اگر ثبت رسمی معاملات تصویب شود، مردم اطمینان حاصل خواهند كرد كه معاملات شفاف بوده و حتی امور مالیاتی را تنظیم می‌نماید.

وی به رادیو گفت‌وگو گفت: گاه یك مستحدثه به چند نفر به فروش می‌رسد و با فرایندهای مختلفی روبه‌رو هستیم و در نهایت موجب اختلال در جامعه و فرایندهای اقتصادی می‌گردد.

همچنین رهبری تأكید كردند كه سند تحول قوه قضائیه باید به سمت عملیاتی‌شدن پیش رود؛ همان‌طور كه سال گذشته نیز تأكید مؤكد شده بود و برای ما نیز فصل‌الخطاب می‌باشد كه موجب رضایتمندی رهبری و جامعه است.

ستایشی گفت: در بخش‌هایی نیز كاستی‌هایی وجود دارد كه می‌طلبد با برنامه‌ریزی منسجم خروجی‌هایی را پدیدآوریم كه متضمن مجموعه و مردم باشد.

وی خطاب افزود: رهبری فرمودند با وجود خدمات باید تبیین شود و در این زمینه رهنمودهای خود را نسبت به رسانه و تبلیغات مطرح كردند.

نظر شما