شناسهٔ خبر: 61006702 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نوازنده ویولن گروه ارکستر علیرضا قربانی: قطعه «می‌دانی تو» روحم را به پرواز درمی‌آورد/ هر شب یک اجرای جدید متولد می‌شود

نوازنده ویولن گروه ارکستر علیرضا قربانی درباره فضای اجرای این شب ها در کاخ سعدآباد و ارتباط با مخاطب صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

برهان همتی نوازنده ویولن گروه ارکستر علیرضا قربانی که حدود 20 سال است با هنر نوازندگی آشنایی دارد و ۱۰ سال است به صورت حرفه‌ای ویولن می‌نوازد در گفت‌وگو با میزان درباره حضورش در این گروه گفت: علاقه خاصی به قطعاتی که علیرضا قربانی می خواند دارم و همکاری با این گروه نیز برای من بسیار لذت‌بخش است.

وی با اشاره به اینکه به واسطه یکی از دوستانش به این گروه معرفی شده است، اظهار کرد: به فعالیت در گروه ارکستر علیرضا قربانی به عنوان یک شغل و حرفه نگاه نکردم، بلکه برایم به عنوان حضور در یک جمع حرفه ای و کار هنری لذت‌بخش بوده است به همین دلیل از حضور در این گروه نوازندگی بسیار خوشحالم.

همتی درباره قطعه مورد علاقه‌اش با صدای علیرضا قربانی بیان کرد: قطعه مورد علاقه من «الله مزار» است که با آن ارتباط خوبی برقرار می کنم، زیرا چه از بعد محلی و چه از جنبه برانگیختن احساسات کاری ارزشمند است؛ البته متاسفانه این قطعه در این کنسرت ها اجرا نمی شود.
وی تصریح کرد: البته قطعه «می‌دانی تو» که هم اکنون در این کنسرت اجرا می‌شود، بسیار برایم جذاب است، علاقه ویژه‌ای به آن دارم و احساس می‌کنم در زمان اجرای آن روحم به پرواز درمی‌آید. مضمون این قطعه مناجات‌وار است و رویا و احساس خاصی را در شنونده برمی‌انگیزد و این نقطه عطف یک کنسرت به شمار می‌رود.
این نوازنده ویولن در مورد قطعه «روزگار غریب» نیز گفت: هنگامی که قطعه «روزگار غریب» اجرا می‌شود همخوانی حاضران و مخاطبان نشان‌دهنده جذابیت این قطعه در بین آن‌هاست.
وی به نوع اجرا و نوازندگی خود در برخی از قطعات پرداخت و اظهار کرد: گاهی چشمانم را می‌بندم و با تمام وجود به برخی از قطعات گوش می‌دهم، زیرا بسیار خیال‌انگیز هستند.
نوازنده کنسرت علیرضا قربانی تاثیر تکرار برخی از قطعات را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: هیچگاه شنیدن این قطعات برایم تکراری نمی‌شود، اگرچه هر شب این قطعات نواخته و خوانده می‌شود اما در این میان انرژی‌ای که مخاطبان انتقال می‌دهند، غیر قابل انکار است؛ گویی هر شب یک اجرای جذاب جدید شکل می‌گیرد که نسبت به سایر اجراها تجربه‌ای متفاوت محسوب می‌شود.

همتی درباره تاثیر کنسرت و اجرای زنده در فضای باز بیان کرد: کنسرت‌هایی که در فضای باز اجرا می‌شود، انرژی فوق‌العاده‌ای را از مخاطبان به اشتراک می‌گذارد و آرامش ویژه‌ای در فضا  ایجاد می‌شود.
وی درباره قطعاتی که به اعتقاد او همراهی بیشتر مردم را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: هنگامی که قطعاتی همانند «روزگار غریب»، «خیال خوش» و «ارغوان» اجرا می‌شود، شاهد همخوانی علاقه‌مندان و مخاطبان با این قطعات هستیم که احساس بسیار خوبی را ایجاد می‌کند.

این نوازنده در بخش دیگر صحبت هایش گفت: جا دارد تشکر ویژه‌ای از کادر اجرایی و دوستان پشت صحنه داشته باشیم که باعث شده اند این اجراها به بهترین شکل روی صحنه بروند.
این نوازنده ویولن در بخش پایانی صحبت هایش درمورد تامین معاش هنرمندان و نوازندگان تاکید کرد: ما نیز همچون دیگر مردم و هنرمندان، برای گذران امور زندگی مجبوریم همزمان در چند حوزه فعالیت کنیم. حضور در ارکستر و همزمان حضور در آموزشگاه‌های موسیقی برای تدریس، بخشی از روند زندگی ماست. تدریس در کنار حضور روی صحنه و حضور در استودیوها برای نوازندگی امری عادی و طبیعی و البته ترکیب آنان اثرگذار است.

انتهای پیام/

نظر شما