شناسهٔ خبر: 6099902 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مرکز آمار ایران:

نرخ بیکاری در پاییز سال گذشته ۳/۱۰ درصد بوده است

در فصل پاییز ۳/۸ درصد از جمعیت فعال کشور ۱۰ ساله و بیشتر دارای اشتغال ناقص بوده اند. / ۷/۳ درصد زمان بالقوه کار شاغلان را تعداد اشتغال ناقص تشکیل می دهد و این شاخص در بین مردان ۸/۳ درصد، زنان ۸/۲ درصد و در نقاط شهری ۳ درصد و روستایی ۴/۵ درصد بوده است.

صاحب‌خبر -

بر اساس نتایج مرکز آمار ایران، در فصل پاییز سال ۹۲ نرخ بیکاری ۱۰ ساله و بیشتر کشور ۳/۱۰ درصد بوده و این شاخص در بین مردان ۵/۸ درصد و در بین زنان ۳/۲۰ درصد بوده است.

به گزارش ایلنا، نرخ بیکاری در نقاط شهری بیشتر از نقاط روستایی بوده به طوری که در نقاط شهری ۷/۱۱ درصد و در نقاط روستایی ۹/۶ درصد محاسبه شده است.

نتایج بررسی مرکز آمار ایران در خصوص نرخ اشتغال ناقص نشان می دهد، که در فصل پاییز ۳/۸ درصد از جمعیت فعال کشور ۱۰ ساله و بیشتر دارای اشتغال ناقص بوده اند.

بر اساس نتایج به دست آمده در فصل پاییز این شاخص در بین مردان ۱/۹ درصد، در بین زنان ۹/۳ درصد و در نقاط شهری ۹/۶ درصد و در نقاط روستایی ۸/۱۱ درصد بوده است.

همچنین نتایج بررسی ها حاکی است که سهم اشتغال ناقص ۲/۹ درصد بوده که این نسبت در مردان ۹/۹ درصد و در بین زنان ۹/۴ درصد و در نقاط شهری ۸/۷ درصد و روستایی به ۶/۱۲ درصد رسیده است.

نتایج این بررسی ها نشان می دهد که ۷/۳ درصد زمان بالقوه کار شاغلان را تعداد اشتغال ناقص تشکیل می دهد و این شاخص در بین مردان ۸/۳ درصد، زنان ۸/۲ درصد و در نقاط شهری ۳ درصد و روستایی ۴/۵ درصد بوده است.

نظر شما