شناسهٔ خبر: 60997713 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسهیل شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی صنعت دارو در ایران

وزیر بهداشت از تسهیل شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

تسهیل شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی صنعت دارو در ایرانبه گزارش خبرگزاری صدا‌ و‌ سیما به نقل از وبدا، "بهرام عین اللهی" در نشست با اعضای هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی و انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در سازمان غذا و دارو همچنین از تقویت دیپلماسی سلامت به عنوان یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت در دولت مردمی یاد کرد و گفت: از ضعف‌های صنایع داروسازی، ناکافی بودن صادرات است؛ شخص رئیس جمهور در مذاکرات دوجانبه و چندجانبه و در دیدار با مسئولان شماری از کشورها، زمینه افزایش صادرات دارو و تجهیزات پزشکی را فراهم کرده اند و با چنین امکانی لازم است همزمان با رشد تولید، شاهد افزایش صادرات نیز باشیم.

وزیر بهداشت افزود: باید همزمان با خدمات بهداشتی و درمانی، کیفیت تولید دارو و تجهیزات نیز ارتقا یابد و علاوه بر تامین نیاز داخلی، زمینه‌های رشد صادرات این محصولات فراهم شود.

دکتر عین اللهی با بیان این که بسیاری از مشکلات حوزه داروبه طور مستقیم ناشی از تحریم و نبود امکان انتقال منابع ارزی است، گفت: مشکلات حوزه دارو با تعامل و همکاری شرکت‌های دارویی، شرکت‌های پخش و بیمه‌ها و دیگر سازمان‌های مرتبط، کاهش یافته است.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به نشست‌های این وزارتخانه با بانک مرکزی برای تامین ارز دارو، از حل بخش عمده‌ای از مشکلات تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

دکتر عین اللهی با بیان این که رئیس جمهور و معاون اول وی پیگیر مسائل حوزه دارو هستند و نسبت به این حوزه اهتمام ویژه‌ای دارند، گفت: پارسال خدمات سلامت ۱.۷ برابر نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت که این افزایش خدمات، نیاز به منابع بیشتری دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به کاهش تعرفه مالیات ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی از گمرک، گفت: همه تلاش تامین ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی با کمک بانک مرکزی است.

دکتر عین اللهی تاکید کرد: بیشترین میزان مصرف سرم در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است و سازمان غذا و دارو با مدیریت مصرف سرم، از کمبود آن در کشور جلوگیری کرده است.

نظر شما