شناسهٔ خبر: 60997260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نوای دلنشین دعای عرفه در کهگیلویه و بویراحمد طنین‌انداز شد

خبرگزاری صدا و سیما

نوای دلنشین دعای عرفه همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد با حضور گسترده مردم مومن و خداجوی این استان طنین انداز شد.

صاحب‌خبر -

نوای دلنشین دعای عرفه در کهگیلویه و بویراحمد طنین‌انداز شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد، بقاع متبرکه، مساجد، گلزار‌های شهدای شهر‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد شاهد حضور هزاران نفراز مردم ولایمتدار این استان در آیین‌های دعای عرفانی عرفه بود.
پرشورترین این آیین‌ها در تپه نورالشهدا گلزار شهدای گمنام یاسوج و گلزارشهدای شهر دوگنبدان برگزار شد.
قشر‌های مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمدعصر امروز به مناسبت نهم ذیحجه (روز عرفه) صحنه‌های باشکوهی از بندگی و دلدادگی به معبود یکتا در این نیایش‌ها را به نمایش گذاشتند.
مردم مؤمن و ولایتمدار این استان سراسر شیعه همنوا با مناجات حسین بن علی (ع) سومین امام شیعیان در صحرای عرفات دست نیاز به سوی درگاه الهی بلند کردند.
در این آیین‌ها مردم خداجوی کهگیلویه و بویراحمد پیر، جوان، زن و مرد بار دیگر با سید و سالار شهیدان عهد بستند و تاکید کردند که با اطاعت از رهبر معظم انقلاب برای مقابله با دشمن و دفاع از ایران اسلامی آماده هستیم.
«عرفات» نام صحرایی وسیع و هموار در دامنه کوهی بنام «جبل الرحمه» است که در جنوب شرقی مکه قرار دارد.
روز عرفه نهم ذی‌الحجه، یک روز پیش از عید قربان است و بنابر فقه شیعه، حج‌گزاران باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در عرفات وقوف کنند.
دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات‌ها و دعا‌هایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

نظر شما