شناسهٔ خبر: 60994225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اردن: اهانت به قرآن کریم به هیچ عنوان به معنای آزادی بیان نی...

اقتصاد ایران: وزارت امور خارجه اردن در واکنش به تلاش‌ها در سوئد برای اهانت به قرآن کریم، تاکید کرد که توهین به کتاب مسلمانان به هیچ عنوان به معنای آزادی بیان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه اردن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، اهانت به قرآن کریم در استکهلم -پایتخت سوئد- را محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک‌آمیز، نژادپرستانه و مردود خواند.

در ادامه اهانت به مقدسات مسلمانان در سوئد به بهانه آزادی بیان، پلیس این کشور، امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد مجوز اعتراضی را صادر کرده که سازمان‌دهنده آن قصد دارد امروز چهارشنبه (۲۸ ژوئن) در آغاز تعطیلات سه‌روزه عید قربان مسلمانان، خارج از مسجد اصلی استکهلم به قرآن کریم اهانت کند و آن را بسوزاند. 

طبق بیانیه وزارت امور خارجه اردن، امان در واکنش به این بیانیه اعلام کرد: «سوزاندن قرآن کریم یکی از اقدامات تنفرزای خطرناک و یکی از مظاهر اسلام‌هراسی است که به خشونت و اهانت به ادیان دامن می‌زند و مطلقا نمی‌توان آن را یک نوع آزادی بیان قلمداد کرد.»

وزارت امور خارجه اردن در عین حال بر لزوم متوقف‌سازی چنین رفتارها و اقدامات غیرمسئولانه و ضرورت احترام به نمادهای دینی و عدم انجام اقداماتی که به تنفرزایی و تبعیض دامن می‌زند، تاکید کرد.

اردن همچنین اعلام کرد که باید با چنین اقدامی مقابله شود و اجازه اهانت به قرآن کریم داده نشود. این کشور در پایان خواستار تلاش برای گسترش و تقویت فرهنگ صلح و دگرپذیری و افزایش آگاهی‌های در خصوص ارزش احترام متقابل، غنی‌تر کردن ارزش انسجام، تسامح، مبارزه با افراط‌گرایی، تعصب و تنفرزایی شد.

پایان پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما