شناسهٔ خبر: 60992660 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد:

بهره‌برداری از ۶ رام قطار ای‌سی و دی‌سی پلاس در شصتمین شنبه امیدوافتخار

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه درباره افتتاح روز شنبه ۱۰ تیرماه با حضور شهردار تهران گفت: روز شنبه یک رام قطار دی سی تحت عنوان پروژه دی‌سی پلاس و ۵ رام قطار ای‌سی به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در خصوص افتتاح روز شنبه ۱۰ تیرماه که با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری صورت می‌گیرد گفت: بهره‌برداری از ۶ رام قطار (۵ رام ای‌سی و ۱ رام دی‌سی) در رو‌ز شنبه انجام خواهد شد. قیمت هر رام قطار در بازار جهانی ۱/۲ میلیون یورو است که براساس انتخاب نوع تجهیزات با نوسان محدود متغیر است.

وی در خصوص قطار‌های دی‌سی پلاس که در شرکت‌های بهره‌برداری استارت خورده است عنوان کرد: با همت مدیریت جدید، اورهال پروژه اولین قطار از بهمن ماه سال گذشته کلید خورده و فرآیند اورهال هر ۶ رام افتتاحی روز شنبه طی دوره ششم مدیریت شهری انجام شده است. روز شنبه ۱۰ خردادماه پروژه مذکور آماده بهره‌برداری خواهد بود.

درستی با تاکید بر اینکه در روز شنبه یک رام قطار دی سی تحت عنوان پروژه دی‌سی پلاس و ۵ رام قطار ای‌سی به بهره‌برداره می‌رسند افزود: براساس تکلیفی که شهردار محول‌کرده است باید تا خرداد ماه سال ۱۴۰۳، ۱۶ رام قطار ای‌سی و ۱۳ رام قطار دی سی اورهال شده و ارتقا پیدا کند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در خصوص ویژگی پروژه‌های دی‌سی پلاس ادامه داد: چندین مشکل در پروژه قطار‌های دی‌سی داشتیم. چراکه طراحی و‌تجهیزات مر‌بوط به آن‌ها برای سال‌های قبل از ۲۰۰۰میلادی بود.

درستی با اشاره به اینکه چند معضل اساسی در قطار‌های دی‌سی داشتیم که یکی‌از آن‌ها کابین راهبری بود خاطر نشان کرد: راهبر‌ها همیشه نسبت به این ناحیه معترض بودند و اسیب می‌دیدند.

وی در خصوص مشکلات رفع شده در پروژه مذکور ادامه داد: مشکل بعدی ارتباط الکتریکال بین واگن‌ها بود. همچنین موضوع بعدی که در حوزه مسافری قرار دارد این است که در ازدحام مسافران، به دلیل عمقی که شیشه در قطار‌ها داشت دست مسافر بین در و بدنه قرار می‌گرفت که این مشکل نیز اصلاح شد.

درستی در خصوص دیگر تغییرات اعمال شده گفت: سیستم تامین هوای فشرده و‌کمپرسور‌های پیستونی حذف شده است. کمپرسور‌های جدید جایگزین شدند.

همچنین کابین‌های راهبر مشابه کابین‌های قطار‌های ای‌سی شده است و مقاومت سقفی که یکی دیگر از مشکلات قطار‌های دی‌سی بود به دلیل فرسودگی و ضعف کاملا داخلی طراحی شده است.

درستی در پایان با اشاره به جدیت و تمرکز مدیریت شهری برای ارتقاء خدمت‌رسانی در حوزه مترو تصریح کرد: امیدواریم با توجه به تاکیدات و پیگیری‌های شهردار تهران و همچنین افزایش چشمگیر بودجه حمل و نقل در سال جاری شاهد بهبود کیفیت خدمت به مسافران در مترو تهران باشیم.
انتهای پیام/

نظر شما