شناسهٔ خبر: 60986979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان مازندران :

افزون بر ۲۳ هکتار از اراضی وقفی روستای دانیال عباس آباد تعیین تکلیف شد

نوشهر- ایرنا - رییس کل دادگستری مازندران از خروج ۲۳ هکتار از زمین های روستای "دانیال " شهر سلمانشهر عباس آباد از وقف خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری مازندران حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری گفت : به موجب ۲ فقره دادنامه صادره از شعبه ۱۴ دادگاه تجدیدنظر این استان نظریه کمیسیون ماده ۲ آیین نامه اجرایی قانون ابطال اسناد و فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه نسبت به ششدانگ عرصه پلاک های ۱۳ و ۳۵ فرعی و بخشی از عرصه پلاک ۳۴ فرعی از ۳۶۵ اصلی، ابطال و در نتیجه بیش از ۲۳ هکتار از اراضی روستای دانیال شهرستان عباس آباد، از وقف بودن خارج شد.

وی اظهار کرد : دادگاه صادر کننده آرا با بررسی کامل دعاوی اصلی و طاری و همچنین ملاحظه مستندات موجود و با نگاه عمیق به همه زوایای پرونده امر، ضمن نقض دادنامه های مورد تجدید نظرخواهی، نسبت به صدور آرای مرقوم، اقدام کرده است.

رییس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد : این آرا، به مدت زمان ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و قضات دادگستری استان، در همه پرونده ها از جمله پرونده مد نظر، به دور از هرگونه فضاسازی و صرفاً بر اساس دلایل و مدارک منضم پرونده، نسبت به رسیدگی و اتخاذ تصمیم اقدام می کنند.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه دقت نهادها و مراجع اداری در تنظیم اسناد و مدارک، امری ضروری است، گفت : مردم بزرگوار این استان هم پیش از تنظیم اسناد انتقالی به طور حتم از ادارات و نهادهای مرتبط استعلام دریافت کنند.

دانیال یکی از روستاهای بخش سلمانشهر عباس آباد است که در سال های پیش به ویژه سال ۱۳۹۴ هم اهالی این روستا نسبت به وقفی بودن گستره زیادی از زمین های این روستا و مشکلات عدم ساخت و ساز، دریافت انشعاب آب، برق و گاز و کشت و کار روی این اراضی خریداری شده نارضایتی خود را به مسوولان ابراز داشتند و خواستار تعیین تکلیف این اراضی شده بودند.

براساس گزارش های رسمی ، حدود 900 هکتار از زمین های این روستا اوقافی است و پس از حادثه درگیری و جان باختن تعداد 2 تن از اهالی این روستا به خاطر این موضوع در فروردین ماه امسال ، تعیین تکلیف اوقافی بودن این اراضی در دستور کار دستگاه قضا و مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

شهرستان عباس آباد با برخورداری از سه نقطه شهری و ۴۵ نقطه روستایی در غرب مازندران قرار دارد.

نظر شما