شناسهٔ خبر: 6098691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

زاکانی درگفتگو با «خبرگزاری دانشجو»:

به تعطیلات رفتن نمایندگان تاثیری بر مذاکرات ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در واقع تعطیل بودن و یا نبودن مجلس هیچ تاثیری بر روند مذاکرات ندارد چرا که مجلس وظیفه خود را با تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای و ابلاغ آن انجام داده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو» در خصوص شانتاژهای روانی مقامات کشورهای 1+5 جهت مقصر دانستن ایران در عدم نرسیدن به توافق نهایی، اظهار داشت: ما امیدواریم در مذاکرات شکست نخوریم  اما خوشبین هم نیستیم که کشورهای غربی بویژه آمریکا از زیاده خواهی‌های خود دست بردارند.

 

وی در ادامه افزود: اگر هر اتفاقی در مذاکرات بیفتد معتقدم  تجربه‌ای که ملت رشید ایران در این گذار داشت حکایت‌گر این مطلب است که زیاده خواهی‌های دشمنان ما سبب نرسیدن به توافق نهایی شده است.

 

زاکانی تصریح کرد: در صورت به نتیجه نرسیدن  مذاکرات، همه جهانیان و کسانی که حق بین هستند و واقعیت‌ها را مشاهده می‌کنند مقصر اصلی را می‌شناسند و می‌دانند که زیاده خواهی‌های آمریکا مانع این شده است که ایران بتواند توافقی را در جامعه جهانی با کشورهای 1+5 داشته باشد.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: نکته مهم در این مذاکرات این است که غربی‌ها خودشان نیازمند توافق با ایران هستند و در دولت سابق برای مذاکره با ایران پیغام فرستادند.

 

این نماینده مردم تهران در خانه ملت گفت: در روزهای اخیر مجددا اوباما پیغام فرستاد و درخواست و حتی اعلام کرد تا این که مذاکرات به نتیجه برسد، اما این نوع پیام‌ها و درخواست‌ها همواره در مقام شعار باقی مانده است واما واقعیت‌ها و اظهارات مسئولین آمریکایی، اروپایی و مصوبات کنگره آمریکا همه حکایت‌گر این است که آنها در مقام  شعار، شعار می‌دهند و وانمود می‌کنند که به دنبال توافق هستند اما در مقام عمل انسداد ایجاد می‌کنند و دنبال بر هم زدن مسیر توافق‌اند.

 

زاکانی درباره تعطیلات مجلس در زمان مذاکرات نیز گفت: مجلس همواره به عنوان گزارش گیرنده مذاکرات هسته‌ای بوده است و هیچ‌گاه قصد ورود به ماهیت موضوع نکرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای بیان کرد: مجلس هفته گذشته  مصوبه‌ای داشت که الزامات لازم و منطقی را برای تیم مذاکره کننده قانونی کرد.

 

نماینده مردم تهران در خانه ملت افزود: آنچه که به عنوان مذاکره در مذاکرات تنظیم می‌شود باید بر اساس اصول 177 و 125 قانون اساسی به مجلس ارائه شود و پس از بررسی و تصویب نمایندگان، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطر نشان کرد: در واقع تعطیل بودن و یا نبودن مجلس هیچ تاثیری بر روند مذاکرات ندارد چرا که مجلس وظیفه خود را با تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای و ابلاغ آن انجام داده است.

نظر شما