شناسهٔ خبر: 60981720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم | اولین اظهارات طلبه اهل سنت که توسط انتظامات مسجد مکی بازداشت شده بود

زاهدان - ایرنا - طلبه اهل سنتی که به صورت غیرقانونی در روز ۲۷ خرداد توسط انتظامات مسجد مکی سه روز بازداشت شده بود، ماجرای تلاش عوامل مسجد برای گرفتن اعتراف را روایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، طلبه بازداشت‌شده توسط عناصر مسجد مکی با بیان اینکه در طی آن سه روز، نفرات مختلفی از جمله یک مولوی با تهدید به کورکردن و حتی تکه تکه کردن من تلاش داشتند اعتراف بگیرند، اظهارداشت: آنها اصرار می‌کردند تا حرف‌هایشان را تکرار و اعتراف کنم که قصد ترور و مسمومیت عبدالحمید را داشته‌ام.

وی گفت: من تاکید کردم مانند شما از اهل سنت هستم و قصد چنین اقدامی را نداشته‌ام اما آنها چشمان مرا می‌بستند و با تهدید به زور از من اعتراف می‌گرفتند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان پیش تر در این باره گفته بود: کشور قانون دارد، بازداشت یک فرد با این عنوان که قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید را برعهده داشته اقدامی غیرقانونی بوده است.

حجت الاسلام علی مصطفوی نیا در خصوص شفافیت سازی در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حبس و اعتراف گیری از یک طلبه در مسجد مکی، افزود: در این خبر مطرح شده فردی قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی را داشته و در این خصوص گزارشی تهیه کرده‌اند.

نفرات مختلفی از جمله یک مولوی با تهدید به کورکردن و حتی تکه تکه کردن من تلاش داشتند اعتراف بگیرند؛ آنها اصرار می‌کردند تا حرف‌هایشان را تکرار و اعتراف کنم که قصد ترور و مسمومیت عبدالحمید را داشته‌اموی تاکید کرد: در مورد این فرد ادعا شده است که گویا روزی ۱۵ میلیون تومان از اطلاعات سپاه گرفته و کارت او شارژ شده است که پس از بررسی‌های مسجدمکی مشخص شد چنین پولی به حسابش واریز نشده است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: اینکه افراد وابسته به مسجد مکی مدعی شده‌اند فرد مذکور قصد مسمومیت طلاب و امام جمعه مسجد مکی زاهدان را داشته و یا اینکه آدم عادی نبوده و دارای اختلال حواس است باید به اثبات برسد و عوامل دخیل در این حبس با دلیل و مستندات پاسخگوی قانون باشند.

حجت الاسلام مصطفوی نیا با بیان اینکه کشور قانون دارد و بازداشت این فرد اقدامی غیرقانونی بوده است، گفت: هم‌اینک شخص مذکور که چند روزی در بازداشت بسر برده شاکی است.

وی افزود: روز گذشته دستگاه‌های امنیتی شخص مذکور را به پزشک قانونی و مراجع ذیربط معرفی کرده‌اند تا اگر وی یا شخصی از خانواده‌اش شکایتی دارد آن را ثبت کند که تاکنون گزارشی مبنی بر ارائه شکایت دریافت نکرده‌ایم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عوامل وابسته به مسجد مکی باید با دلیل و مدرک ثابت کنند ماجرای شخص مذکور که مدعی هستند قصد مسمومیت طلاب و مولوی عبدالحمید را داشته، چه بوده، باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

نظر شما