شناسهٔ خبر: 60975460 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

«جنین»؛ نماد مقاومت فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی

اردوگاه جنین در نبرد اخیر با ارتش رژیم صهیونیستی ایستادگی و ضرباتی را به این رژیم وارد کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - اردوگاه آوارگان جنین تنها یک کیلومتر مربع مساحت دارد، اما محل زندگی ۱۲ هزار فلسطینی است.

این اردوگاه در ۷۰ کیلومتری شمال قدس اشغالی در کرانه باختری واقع شده است. 

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، مردم جنین جان خود را برای آزادی و کرامت فدا کردند و افسانه‌ای از مقاومت در برابر اشغال خلق کردند.

تبعات حمله رژیم صهیونیستی به جنین

این اردوگاه در جنگ شدیدی که ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) با بالگرد‌های آپاچی و خودرو‌های زرهی خود علیه آن به راه انداخت، به تنهایی ایستادگی کرد.

۶ فلسطینی از جمله یک کودک شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند. با این حال، قهرمانان جنین بیکار ننشستند و از کشور‌های عربی که برای عادی سازی روابط با کابینه رژیم صهیونیستی شتافته‌اند، و از جامعه بین المللی حامی رژیم صهیونیستی که چشمان خود را بر روی اعمال این رژیم بسته است، درخواست کمک نکردند. 

در عوض، آن‌ها با این حمله مقابله کردند، از اردوگاه خود دفاع کردند و به دشمن صهیونیستی درس سختی دادند و به ۷ خودروی نظامی آسیب رساندند و ۷ نظامی رژیم صهیونیستی را زخمی کردند.

به گفته ارتش رژیم صهیونیستی، یک بالگرد نیز در این درگیری آسیب دید.

چند ساعت پس از حمله به اردوگاه، گردان‌های مقاومت جنین با عملیات مقاومتی در شهرک غیرقانونی «عیلی» به حمله رژیم صهیونیستی پاسخ دادند.

در این عملیات ۴ شهرک‌نشین به هلاکت رسیده و تعدادی دیگر به شدت زخمی شدند.

عامل این عملیات مقاومتی به شهادت رسید و اقدام او «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا عملیات سپر دفاعی سال ۲۰۰۲ را تکرار کند. 

آخرین نبرد جنین با پیروزی مقاومت به پایان رسید و تأیید کرد که دشمن صهیونیستی با وجود قدرت نظامی، ضعیف‌تر از جوانان فلسطینی و سلاح‌های اولیه آنهاست.

با این حال، فلسطینی‌ها دارای ایمان، اراده، عزم و هدف عادلانه هستند. مقاومت آن‌ها در برابر اشغالگران طبق قوانین بین المللی کاملاً مشروع است. این تفاوت بین مردم بومی و غاصبانی است که سرزمین فلسطین را اشغال می‌کنند و در عین حال از مردم محلی واهمه دارند. 

حمله‌ای که به فرار منجر شد

به همین دلیل است که حمله به جنین با هدف از بین بردن مقاومت، با هجوم نظامیان صهیونیست و پس از آن با فرار آن‌ها به یک شکست تبدیل شد.

نظامیان اشغالگر با وجود برتری گسترده نظامی و استفاده از آخرین فناوری‌های تجسسی، در نظارت بر تحرکات رزمندگان مقاومت یا پیش‌بینی عملیات آن‌ها ناکام ماندند.

توهم عامل بازدارندگی رژیم صهیونیستی که کابینه اشغالگر از آن دم می‌زند در برابر اراده و عزم معدودی از رزمندگان مقاومت از بین رفت.

پایتخت مقاومت در شمال فلسطین

اردوگاه آوارگان جنین به پایتخت مقاومت فلسطین در شمال فلسطین تبدیل شده است، همانطور که غزه در جنوب به پایتخت مقاومت معروف است.

این اولین بار نیست که مردم جنین قهرمانی خود را نشان می‌دهند. چندین حمله دیگر توسط رژیم صهیونیستی طی چند سال گذشته با شکست مواجه شده است. 

البته نمونه آن در سال ۲۰۰۲ عملیات سپر دفاعی و ۱۲ روز حمله رژیم صهیونیستی بود که در آن دست‌کم ۲۴ نظامی از جمله افسران ارشد این رژیم به هلاکت رسیدند.

ارتش این رژیم در آن زمان هم برای کاهش تلفات خود عقب نشینی کرد.

رژیم صهیونیستی از چندین تاکتیک برای شکست مقاومت فلسطین استفاده کرده و دیوار آپارتاید را در تلاش برای منزوی کردن فلسطین اشغالی در سال ۱۹۴۸ از کرانه باختری ساخته است. حتی این هم جواب نداد، و همچنین سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین که فکر می‌کردند مانع از رسیدن موشک‌های مقاومت به اهداف خود در عمق اراضی اشغالی می‌شود، کارساز نبوده است. 

رژیم صهیونیستی نتوانسته مردم فلسطین را در غزه، جنین، نابلس و قدس اشغالی به زانو درآورد، همانطور که در شکست حماس ناکام ماند.

اکنون نسل جدیدی از جوانان فلسطینی پرچم مقاومت را به دست گرفته‌اند. نه رها شدن آن‌ها از سوی برخی کشورهای عربی که روابط عادی با کابینه آپارتاید دارند، و نه همدستی بین‌المللی در جنایات علیه فلسطینیان، آن‌ها را از اعمال حق خود برای آزادسازی سرزمین اشغالی از اشغال رژیم صهیونیستی باز نخواهد داشت. 

شکی نیست که برای ملت فلسطین، امیدی وجود دارد، چرا که نمی‌توان آن‌ها را شکست داد.

انتهای پیام/

نظر شما