شناسهٔ خبر: 60964258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خدمات رایگان دامپزشکی کرمانشاه در عید قربان/ آماده‌باش ۴۲ اکیپ ثابت و سیار

زهرا مرادی

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه از آماده‌باش ۴۲ اکیپ ثابت و سیار برای ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به مردم استان در عید قربان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آماده‌باش ۴۲ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در استان برای ارائه خدمات در عید قربان، گفت: ۱۵ اکیپ ثابت به همراه اکیپ‌های سیار دامپزشکی، از عصر فردا (هفتم تیر) در سراسر استان فعال خواهند شد و خدمات رسانی خود را تا ساعت ۱۴ روز عید قربان (هشتم تیر) ادامه خواهند داد.

حیدری با بیان اینکه در شهرستان کرمانشاه با همکاری شهرداری یازده نقطه برای عرضه دام در نظر گرفته شده، گفت: دو میدان دام در جوار کشتارگاه‌های بیستون و ماهیدشت نیز برای خدمات رسانی به همشهریان فعال خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه اکیپ‌های دامپزشکی در دو حیطه نظارت بهداشتی و شرعی به مردم خدمات رسانی خواهند کرد، گفت: بالغ بر ۷۰ دامپزشک، پیراپزشک و روحانی برای نظارت بر عرضه و کشتار دام قربانی در استان پای کار خواهند بود.

 حیدری با بیان اینکه تمامی خدمات اکیپ های دامپزشکی به مناسبت عید قربان رایگان خواهد بود، افزود: همشهریان می توانند با تماس با سامانه ۱۵۱۲ از خدمات رایگان این اکیپ‌ها برای معاینه، بازدید و ذبح رایگان در هر محلی که خودشان بخواهند، برخوردار شوند.

حیدری در ادامه با تاکید بر اینکه توصیه می شود برای اطمینان از سلامت دام کشتار دام صرفا در کشتارگاه‌ها انجام شود، گفت: با این اقدام، سلامت گوشت قربانی از نظر بهداشتی و شرعی تضمین خواهد شد.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد، دام را از میادین دام یا جایگاه های موقت تعیین شده که مورد تایید دامپزشکی بوده تهیه کرده و از خرید دام بیمار، تب دار یا آلوده به کنه خودداری کنند.

وی یادآور شد: انتظار می رود مردم در جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام، در صورت کشتار قربانی در منزل، از پوشش حفاظتی مانند ماسک، دستکش، عینک و لباس کار به هنگام ذبح قربانی و قطعه بندی گوشت استفاده کرده و پس از ذبح دام حتما گوشت و آلایش خوراکی، دل و جگر و ... را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

 انتهای پیام

نظر شما