شناسهٔ خبر: 60959969 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تثبیت قدرت بازدارندگی هوایی حزب الله؛ جاسوسی در آسمان لبنان ممنوع

تهران-ایرنا- منابع خبری با اشاره به زمین نشاندن پهپاد رژیم صهیونیستی توسط حزب الله لبنان در روز گذشته تاکید کردند که این رژیم دیگر توانایی انجام فعالیت های جاسوسی در حریم هوایی لبنان را ندارد و حزب الله قدرت بازدارندگی هوایی را تثبیت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روزنامه "الدیار" لبنان امروز سه شنبه نوشت: مقاومت اسلامی لبنان روز گذشته یک پهپاد صهیونیستی را که به حریم هوایی این کشور تجاوز کرده بود، به زمین نشاند.

ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تایید این خبر در عین حال اعلام کرد که نگرانی هایی درخصوص درز شدن اطلاعات از این پهپاد وجود ندارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، نیروهای مقاومت از فاصله هفت کیلومتری تحرکات این پهپاد را رصد کرده بودند و طی یک کمین هوایی و با استفاده از ابزارهای پیشرفته مناسب آن را سرنگون کردند.

این پهپاد پیشرفته صهیونیستی دارای دو نوع دوربین با کیفیت است و اپراتورهای آن می توانند از فاصله دور آن را کنترل کنند.

این پهپاد تهدیدات امنیتی بسیار بالایی دارد زیرا می تواند در فاصله بسیار پایین پرواز کند و مستقیم به زمین برسد و همچنین می تواند ماموریت های جاسوسی با دقت بسیار بالا انجام دهد.

به نوشته الدیار، این اقدام حزب الله در راستای اعلان سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب مبنی بر اینکه سرنگون کردن پهپادهای جاسوسی و دور کردن آن ها از حریم لبنان به منظور پاکسازی حریم هوایی لبنان از نفوذ رژیم صهیونیستی است.

این معادله در پیام های تصویری که رسانه های جنگ مقاومت منتشر کرده اند نیز ترسیم شده است و به روشنی به این مساله اشاره دارد که پهپادهای دشمن صهیونیستی به اهداف جدی مقاومت تبدیل شده اند و زمانی که وارد حریم هوایی لبنان شوند هدف اسلحه مناسب مقاومت قرار می گیرند.

حزب الله لبنان با به کارگیری امکانات و توانایی های خود به دنبال تحمیل این معادله است و بدون هراس از واکنش اسرائیلی ها با شجاعت تصمیمات خود را اتخاذ می کند.

مهم ترین مساله در اقدام روز گذشته حزب الله این است که صهیونیست ها متوجه شده اند که تحرکات هوایی آن ها در حریم هوایی لبنان محدود شده است و این مساله در سایه فناوری های پیشرفته حزب الله که ثابت کرد توانایی سرنگون کردن پهپادهای پیشرفته از طریق کمین هوایی را دارند، فعالیت های جاسوسی رژیم صهیونیستی را محدود می کند.

منابع آگاه می گویند که اتفاق روز گذشته نشان دهنده ضعف و شکست موسسات امنیتی رژیم صهیونیستی و پایین آمدن گزینه های آن ها برای مقابله با راهبرد حزب الله است.

رژیم صهیونیستی به دنبال این است که حزب الله نتواند معادلات بازدارندگی خود را تحمیل کند و این رژیم بتواند فعالیت های جاسوسی خود در لبنان را ادامه دهد اما از سوی دیگر ترس آن را دارد که همانند روز گذشته در کمین حزب الله بیفتد.

حزب الله لبنان توانسته معادله جدیدی در نبرد هوایی ترسیم کند که توانایی رژیم صهیونیستی در نفوذ به حریم هوایی لبنان را مهار می کند و خود سران امنیتی و نظامی اسرائیلی به این مساله اعتراف کردند.

حزب الله لبنان روز دوشنبه اعلام کرد که پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی، حریم هوایی لبنان از سمت شهرک صهیونیست نشین «زرعیت» در شمال فلسطین اشغالی را نقض کرد.

براساس این بیانیه، پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی پیش از به نشاندن توسط نیروهای حزب الله حدود هفت کیلومتر و در ارتفاع متوسط در آسمان لبنان درحال گشت زنی بود.

ستاد اطلاع رسانی مقاومت اسلامی لبنان روز دوشنبه اعلام کرده بود که نیروهای مقاومت یک پهپاد متجاوز اسراییلی را که حریم هوایی لبنان را نقض کرده بود، در دشت العزیه در نزدیکی منطقه «زبقین» در جنوب لبنان به زمین نشاندند.

نظر شما