شناسهٔ خبر: 60958205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احتمال شبانه‌روزی شدن مرز خسروی در ایام اربعین

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: به احتمال فراوان امسال تردد زائران اربعین از مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی انجام گیرد و از این رو با توان مضاعفی در خدمت زوار حسینی‌(ع) خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز در حاشیه بازدید از مرز خسروی با شرکت در جلسه قرارگاه اربعین فراجا که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: شبانه‌روزی شدن مرز خسروی از یک سو و وضعیت آب و هوایی بهتر کرمانشاه نسبت به دیگر استان‌های میزبان زائران اربعین احتمالا باعث خواهد شد که امسال میزبان زوار بیشتری نسبت به سال های قبل باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه کرمانشاه از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای اعزام زائران به عتبات عالیات و کربلای معلی برخوردار و همیشه میزبان خوبی برای عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بوده است.

سردار حاجیان تصریح کرد: با توجه به اهمیت رویداد فرهنگی مذهبی اربعین تلاش کرده‌ایم همه ظرفیت‌ها را به کار بگیریم تا ان‌شاءالله بتوانیم میزبان خوبی برای زائران حسینی باشیم.

فرمانده انتظامی کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه شرایط برای میزبانی شایسته از زائران اربعین در استان فراهم است و آخرین هماهنگی ها نیز در حال انجام بوده تا ان شاالله بتوانیم امسال خدمات متفاوت‌تر و بهتری به زوار کربلا ارائه دهیم.

وی گفت: همه مسئولان انتظامی کرمانشاه مشتاقانه در حال انجام وظایف محوله برای خدمات‌رسانی گسترده به زائران اربعین هستند و برای شروع این مراسم معنوی لحظه شماری می‌کنند.

*همکاری و هماهنگی خوبی در انتظامی و مرزبانی کرمانشاه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین برقرار است

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه همکاری و هماهنگی خوبی میان مسئولان انتظامی و مرزبانی برای خدمات رسانی به زائران اربعین وجود دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای میزبانی شایسته از زائران اربعین در کرمانشاه انجام گرفته و در حال انجام است ، گفت: نیازمندی هایی نیز وجود دارد که امیدوارم تامین شود تا با فراغ بال خدمات لازم به زوار ارائه شود.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان، گفت: زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) افتخاری بزرگ و خدمت به زائران آن حضرت هم توقیفی عظیم است که خداوند نصیب زوار و خادمان آن‌ها در مجموعه فراجا و دیگر دستگاه‌های اجرایی کرده است و باید آن را قدر دانست.

*ساماندهی ۶ پارکینگ در مرز خسروی  

حاجیان در ادامه از محورهای مواصلاتی قصرشیرین - خسروی و زیرساخت‌های مراسم اربعین حسینی بازدید کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: موضوع اربعین به قدری دارای اهمیت است که همه مسؤولان باید بسیج شده و شرایط را برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی فراهم کنند.

وی ادامه داد: در این میان کرمانشاه و مرز خسروی از دیرباز محل تردد زائران کربلای معلی بوده و در این چند ساله نیز استقبال خوبی از سوی زائران اربعین برای تردد از آن به عمل آمده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مسائلی که در سفر معنوی اربعین مورد توجه زائران است موضوع پارکینگ برای خودروهای آن‌هاست که امسال تلاش می‌کنیم زوار در این خصوص دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با اشاره به در نظر گرفته شدن ۶ پارکینگ برای پارک خودروی زائران اربعین، خواستار ساماندهی آن‌ها شد و گفت: بلوک‌بندی و قطعه‌بندی این پارکینگ‌ها ضروری است که در اولین فرصت باید انجام بگیرد.

وی تصریح کرد: نظارت بر نحوه فعالیت پارکینگ‌ها و چگونگی ارایه خدمت به زائران اربعین نیز باید به صورت جدی در دستور کار پلیس‌های پیشگیری و آگاهی قرار بگیرد.

حاجیان خواستار همراهی همه دستگاه‌های اجرایی با پلیس به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین شد و گفت: خدمت به زوار حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) وظیفه‌ای همگانی است و نیاز است از هم اکنون اقدامات لازم صورت گیرد.

پایان پیام/پ

نظر شما