شناسهٔ خبر: 60952860 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

واکنش ها به انتخاب آذر منصوری به ریاست جبهه اصلاحات

صاحب‌خبر -

به گزارش ستاره صبح، اعضای جبهه اصلاحات ایران در جلسه عصر روز یکشنبه «آذر منصوری» دبیرکل حزب اتحاد ملت را به عنوان رئیس جبهه اصلاحات ایران انتخاب کردند.او تنها نامزد تصدی ریاست جبهه اصلاحات ایران در این جلسه بود که موفق شد ۳۱ رأی از آرای ۴۱ عضو حاضر در جلسه را بدست آورد. این در حالی است که پیش از این از چهره‌هایی همچون علی شکوری‌راد، حسین مرعشی و محسن هاشمی به عنوان گزینه‌های ریاست جبهه اصلاحات نام برده شده بود.
واکنش فعالان سیاسی و رسانه ای به این خبر قابل تامل است که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:

پیام تبریک شهیندخت مولاوردی
سرکار خانم مهندس آذر منصوری اعتماد بالای اعضای مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران و انتخاب شایسته سرکارعالی به‌عنوان رییس جبهه اصلاحات ایران را به جریان اصلاح‌طلبی و جامعه زنان کشور تهنیت گفته، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات دلسوزانه، مخلصانه و مجدانه مهندس بهزاد نبوی ریاست محترم دوره‌ای سابق، امید است این‌جبهه در دوره جدید فعالیت خود در چارچوب اصول اصلاح‌طلبی با بازسازی تشکیلاتی و گفتمانی، گام‌های بلندی به سوی جامعه‌محوری اصلاحات و اصلاحات جامعه محور بردارد.پذیرش این مسئولیت خطیر توسط سرکارعالی در شرایط حاضر نشان از تعهد و اعتقاد راسخ‌تان به آرمان اصلاحات و عدالت جنسیتی دارد و در این مسیر جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان از هر گونه همراهی و همگامی دریغ نخواهد کرد.

مشرق:جبهه اصلاحات با براندازان 
همنوا شده است
مشرق نوشت:در ایام اغتشاشات ۱۴۰۱، هنگام بروز هر موج توئیتری، اصلاحات نیز به آن وارد شده و فارق از بررسی صحت و سقم ماجرا، بر هیجانات و اختلافات می دمیدند. می توان گفت تنها عرصه ای که اصلاحات در جریان اغتشاشات ز. ز. آ قدم نگذاشته بود، وکالت دادن به ربع پهلوی و عضویت در ائتلاف شکست خورده اپوزیسیون بود.حال به نظر میرسد که اصلاح طلبان سعی دارند از آب گل‌آلود اغتشاشات سال گذشته ماهی‌گیری کرده و یک زن را با چاشنی شعار زن زندگی آزادی انتخاب کنند و با تمرکز بر کلیدواژه هایی خاصی همچون «اعدام»، «زن»، «حجاب اجباری»، «انتخابات»، «دموکراسی» مخاطبان خود را به این شکل جذب کند.البته وام گیری اصلاحات از «زن زندگی آزادی» موجب نشد تا بسیاری از حامیان این خیزش خیالی، از آن ها استقبال کرده و یا با آذرمنصوری همراه شوند. تا پیش از این نیز، درست در میان اغتشاشات، سرشبکه های رسانه ای معاند و خبرنگارانشان، مستقیما اصلاحات را رد کرده و آن ها را غیر قابل اعتماد میخواندند. علاوه بر این نیز بسیاری از کاربران انقلابی توئیتر در واکنش به این انتخاب اظهار کردند که تا پیش از این جبهه اصلاحات نقاب حمایت از اغتشاشات را بر چهره داشته و امروز در پوشش مدعیان آزادی وارد عرصه سیاسی شدند.

واکنش باهنر به انتخاب رئیس جدید 
جبهه اصلاحات
محمدرضا باهنر دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با فارس در رابطه با انتخاب رئیس جدید جبهه اصلاحات ایران گفت: به هرحال جریان اصلاحات هم حق دارد و می تواند در چارچوب نظام فعالیت های خود را انجام دهند و دور هم جمع شده و کار انتخاباتی یا فعالیت سیاسی کنند.وی افزود: افرادی از جریان اصلاحات که پایبند به انقلاب اسلامی هستند و در چارچوب نظام فعالیت می کنند باید بیایند و فعال بشوند و به مسئله مشارکت کمک کنند. این گونه نباشد که دوباره در جریان اصلاحات شاهد آن باشیم که جریانی تندرو به دنبال فتنه‌گری، اغتشاش و هنجار شکنی ها و این مدل کارها برود.عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: در غیر این صورت، بنده افراد بسیاری را از این جریان می شناسم که انسان های متدینی هستند و انقلاب و نظام را قبول دارند اما به عنوان مثال باهنر را قبول ندارند، خب این اشکالی ندارد.باهنر گفت: بحث بنده این هست، که این دوستان رقیب حزبی باشند و خدایی نکرده خود را رقیب نظام قلمداد نکنند، بیایند رقابت سالم حزبی و سیاسی در کشور انجام بدهند که اتفاقا ما هم از آن استقبال می کنیم.

نظر شما