شناسهٔ خبر: 60945406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش صلح یاران در خوی

در همایش صلح یاران در خوی راههای توسعه فرهنگ صلح و سازش با استفاده از ظرفیت های مردمی و معتمدان بررسی شد.

صاحب‌خبر -

همایش صلح یاران در خویبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی، در این همایش که با حضور فعالان موسسات و نهادهای خیریه و ائمه جماعات مساجد و فعال در زمینه صلح وسازش برگزار شد راههای توسعه فرهنگ صلح و سازش با استفاده از ظرفیت های مردمی و معتمدان بررسی شد

معاون توسعه حل اختلاف داگستری کل آذربایجان غربی در خوی بااشاره به نقش صلح یاران در حوزه قضاوت و کمک به محاکم قضایی گفت : در یکسال گذشته با کمک صلح یاران و تلاش این قشر نیکوکار و خیر 50 فقره قصاص نفس در آذربایجان غربی با گذشت ورضایت خانواده های مقتول به صلح و سازش انجامیده است.

اسدی افزود : از مجموع پرونده های ورودی به محاکم قضایی استان با تلاش صلح یاران و شوراهای حل اختلاف 40 درصد به صلح و سازش انجامیده که بیشتر انها مربوط به حوزه خانواده بوده است.

وی درادامه گفت : سند تحول وسیاست های قوه قضائیه هرسال بیشتر سال قبل به موضوع صلح وساز متمرکز می شود تا این فرهنگ در تمامی جهات توسعه یابد.

وی تصرح کرد : در حال حاضر در استان بیش از 230 شعبه حل اختلاف با کمک صلح یاران فعال است.

حجت اسلام امامی رئیس حوزه قضایی شهرستان خوی هم در این همایش ازمختومه شدن بی از 98 درصد پروند های ورودی به محاکم قضایی خوی خبر داد و گفتک در یکسال گذشته بیش از 90 هزار 900 فقره پرونده به محاکم قضایی خوی وارد شده از این تعداد 89 هزار و 90 فقره پروند رسیدگی و مختومه شده است.

وی افزود : در این مدت بیش از 7 هزار فقره پروند ه با تلاش صلح یاران به صلح و سازش انجامیده و از ورد این تعداد پرونده به محام قضایی جلوگیری شده است.

حجت اسلام رشتبر دادستان عمومی و انقلاب خوی هم در این همایش با تقدیر از تلاشهای صلح یاران و خیران گفت : با تلاش خیران وصلح یاران در هفته قوه قضائیه 25 زندانی جرایم غیر عمد با تامین بدهی به آغوش خانواده خود بازگشتند و 300 نفر زندانی نیز از مرخصی های فوق العاده این هفته برخوردار شدند.

وی گفت : در یکسال گذشته با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف وصلح یاران و کارکنان زندان و حوزه قضایی 7 فقره قصاص نفس با گذشت وعفو خانواده های مقتول در پای چوبه دار بخشیده شدند و زندگی دوباره ای یافتند.

دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی در زمینه صلح و سازش در پرونده ها در کشور در جمع  استانهای برتر قرار دارد.

 

 

 

<div id="video-display-embed-code_9811385"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3895228/9811385?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما