شناسهٔ خبر: 60943232 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم تهران در مجلس: نباید تحت‌تاثیر جوسازی‌ها علیه وزیر کشور اقدام کنیم

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید تحت تاثیر جوسازی‌ها، علیه وزیر کشور یا معاون سیاسی وی اقدام کنیم، گفت: همکاری و هم‌افزایی میان قوا سبب گره‌گشایی‌ در سیاست خارجی و افتتاح طرح‌های متعدد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، صدور بخشنامه رئیس ستاد انتخابات کشور در اواسط خردادماه جاری را باید در چارچوب اجرای وظایف و مأموریت‌های قانونی وزارت کشور برای تمهید مقدمات برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و عینیت‌بخشی به اصل مهم بی‌طرفی مجری انتخابات در انجام وظایف قانونی و عمل به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در راستای زمینه‌سازی برگزاری انتخابات سالم و رقابتی و جلب مشارکت عمومی مردم و صیانت از رأی آنها به‌عنوان «حق الناس» دانست که یک رویه مرسوم در حیطه وظایف و مأموریت‌های معاونت سیاسی وزارت کشور دانست.

بر اساس آنچه در بند ۴ بخشنامه‌ معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور با هدف تأمین و تضمین رویکرد سلامت انتخابات ۱۱ اسفند آمده، به معاونین سیاسی، فرمانداران و بخشداران تأکید شده ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، توسعه‌ای و ... با نمایندگان مجلس در مدت باقی‌مانده تا انتخابات به‌گونه‌ای تعامل کنند که هیچ‌گونه شائبه و سوءبرداشتی از همراهی آنها در جلسات دولتی و پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های منطقه‌ای به‌وجود نیاید.

با این حال این بخشنامه به مذاق برخی از نمایندگان مجلس خوش نیامد و با وجود حذف و اصلاح بندهای بخشنامه اخیر معاون سیاسی وزیر کشور درباره انتخابات، باز هم بحث‌ها حول این وزارتخانه در جریان است. در این میان برخی از نمایندگان فراکسیون اقلیت از استیضاح وزیر کشور سخن می‌گویند، آن هم در شرایطی که نه تنها بخشنامه اصلاح شده، بلکه اساساً هدف بخشنامه، سلامت و شفافیت انتخابات بوده است.

در این باره علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت وگویی با تأکید بر اینکه امروز، اقتصاد مسأله اصلی کشور است، اظهار داشت: نباید به مسائل حاشیه‌ساز سیاسی دامن زد؛ مسائلی که به گفته وی، گره‌ای از مشکلات مردم و کشور رفع نمی‌کند.

نباید تحت تأثیر جوسازی‌ها علیه وزیر کشور یا معاون سیاسی وی اقدام کنیم

وی با بیان اینکه باید امروز همه مسئولان و کارگزاران نظام به اولویت‌ها و مسائل مهم کشور توجه کنند، تصریح کرد: واقعیت این است که امروز اقتصاد و کمک به آرامش اجتماعی و روانی جامعه که از ضروریات رشد اقتصادی به شمار می رود، اولویت نخست کشور است.

خضریان اضافه کرد: در این شرایط، به باور من طرح مسائل حاشیه‌ساز سیاسی که مشکلی را هم رفع نمی‌کند، بویژه موضوعاتی که اساساً از طریق گفت‌وگو و تفاهم میان دولت و مجلس قابل حل است، جزو اولویت‌ های ما نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر بخواهم قدری جزئی‌تر به مسأله بپردازم، واقعاً بخشنامه مورد نظر به گونه‌ای نبود که برخی بخواهند با توسل به آن آرامش جامعه را فدا کنند، به عبارت دیگر، وقتی به متن بخشنامه رجوع می‌کنیم، ردپای سیاست‌های کلان انتخاباتی و چه بسا رویکرد کلان دولت و مجلس درباره انتخابات، یعنی شفافیت و سلامت را در آن می‌بینیم.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: به نظر می‌رسد بخشی از شبهاتی که حول این بخشنامه ایجاد شده، ناشی از جوسازی‌هایی است که برخی با دمیدن در آن خواسته یا ناخواسته زمینه اختلاف میان خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی را فراهم می‌کنند و شاید این جوسازی‌ها توسط عده‌ای، دارای پشت صحنه‌ای باهدف دور شدن از اولویت‌ها باشد.

خضریان یادآورشد: امروز، کشور، چه در زمینه اقتصادی و چه اجتماعی و در اولویت بالاتر، انتخابات مهمی که کشور در پیش دارد، در شرایطی نیست که بخواهیم تحت تأثیر این جوسازی‌ها قرار بگیریم و بر اساس آن علیه وزیر کشور یا معاون سیاسی وزیر کشور اقدام کنیم.

همکاری و هم‌افزایی میان قوا سبب گره‌گشایی‌ها در سیاست خارجی و افتتاح طرح‌های متعدد می‌شود

خضریان با بیان اینکه همکاری و هم افزایی میان قوا، یک دستور کار و یک راهبرد اساسی برای کشور است، گفت: از جمله ثمره این همکاری و هم‌افزایی، گره‌گشایی‌ها در سیاست خارجی و افتتاح طرح‌های متعدد در نقاط مختلف کشور است که امروز شاهد آن هستیم و نباید کام مردم را تلخ کنیم.

وی افزود: طبیعی است که برخی این وضعیت را نپسندند و تلاش کنند تا مانند دوره‌های قبل، زمینه اختلاف میان قوا را فراهم کنند. در کنار آن به نظر می‌رسد کسانی هم به اسم دلسوزی، بر آتش این مسأله و تقابل رسانه‌ای دولت و مجلس می‌دمند که این امر، نه به صلاح دولت است و نه به صلاح مجلس.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در موضوعاتی چون مردمی‌سازی یارانه‌ها، تصویب لوایح یا طرح‌ها و سایر موارد، شاهد همکاری دولت و مجلس بودیم که مردم هم ثمره آن را دیدند. امروز نیز به تداوم این همکاری نیاز داریم، به این معنا که دولت و مجلس باید به هم نزدیک شوند و نباید شرایطی فراهم کرد که از محل اختلاف نظرها، به مسائل اصلی کشور که اقتصاد و معیشت مردم و مسائل مهم کشور در حوزه سیاست خارجی است، آسیبی وارد شود.

وی درباره عملکرد وزیر کشور در ۲ سال اخیر دولت سیزدهم عنوان کرد: خسته بودن و بدون ایده بودن دولت قبل، به یک مسأله مهم برای کشور تبدیل شده بود و نه فقط مردم احساس نمی‌کردند که دولت در صحنه حضور دارد، بلکه این مسأله برای نمایندگان بیشتر صدق می‌کرد که برنامه‌ریزی برای بازدیدهای میدانی نمایندگان در سراسر کشور هم بر همین اساس صورت گرفت. بنابراین، اگر قرار بر داوری درباره عملکرد وزیر کشور باشد، باید با در نظر گرفتن این نکته باشد.

وزیر کشور در این مدت به معنای واقعی کلمه در میدان و پای کار بود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: معتقدم وزیر کشور در مدت فعالیت خود به معنای واقعی کلمه در میدان و وزیر پای کار بود. چرا که در دولت سیزدهم حوادث تلخی در کشور اتفاق افتاد که سیل کرمان یا ریزش ساختمان متروپل در آبادان از آن جمله است.

خضریان تصریح کرد: در همه این موارد وزیر کشور به طور شبانه‌روزی در میدان حضور داشت و علاوه بر مدیریت میدانی، همه تلاش خود را برای کاهش آلام و رنج‌های مردم به کار بست. ما هم امروز باید این روحیه، عملکرد و مدیریت میدانی را قدر بدانیم و زمینه تقویت آن را فراهم کنیم.

وی درباره اینکه با وجود عملکرد بسیار خوب وزیر کشور در این دولت، چرا همچنان ایده استیضاح وزیر کشور مطرح می‌شود، اضافه کرد: وحیدی پیش از تصدی مسئولیت وزارت کشور، سوابق درخشانی در دفاع مقدس و نظام دارد که همگان بر آنها واقف هستند بنابراین، کارنامه و شناختی که ما از وزیر کشور داریم، صرفاً مربوط به دوره دولت سیزدهم نیست. ضمن اینکه معتقدم در این قضیه، وزیر کشور و معاون سیاسی وی مظلوم واقع شدند.

وی خاطرنشان کرد: در اصل شفاف یا سالم بودن انتخابات، میان دولت و مجلس اختلافی نیست و هر دو قوه اتفاقاً بر این قضیه اصرار دارند. از این رو در سال‌جاری که هم اقتصاد مسأله اساسی کشور است و هم انتخابات را در پیش داریم، این قضیه باید به گونه‌ای حل و فصل شود که وجود همدلی و هم افزایی میان دولت و مجلس اثبات شود.

نظر شما