شناسهٔ خبر: 60937039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با اقدامات مرکز درمان ناباروری؛

آرزوی 88 زوج قزوینی برای فرزند دار شدن تحقق یافت

رئیس مرکز درمان ناباروری بیمارستان ولایت قزوین گفت: در یک سال گذشته در مرکز درمان ناباروری استان قزوین 88 خانواده در آرزوی فرزند، با استفاده از تکنیک‌های نوین پزشکی، فرزند دار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حمیده پاک نیت گفت: در یک سال گذشته 16 مورد زایمان موفق در کلینیک درمان ناباروری مرکز آموزشی و درمانی ولایت قزوین برای زوج های نابارور مراجعه کننده به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز درمان ناباروری بیمارستان ولایت قزوین گفت: شاخص موفقیت درمان ناباروری در جهان ۲۵ درصد است که با تلاش تیم درمانی و پزشکان و متخصصان، شاخص موفقیت این مرکز به ۳۷ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: 26 مورد IVF ، 62 مورد IUI، یک‌هزار و 100 مورد اسپرموگرام، یک‌هزار و 200 مورد سونوگرافی واژینال، در یک سال پس از راه اندازی، برای درمان ناباروری در مرکز به انجام رسیده است.

این مسئول اظهار کرد: در این مرکز بیش از یک‌هزار و 200 پرونده ثبت شده؛ همچنین در این کلینیک امکان اهدای جنین برای زوج‌هایی که امکان باروری ندارند، ایجاد شده و بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی به صورت حمایتی پرداخت و متقاضیان و مراجعین فقط ۱۰ درصد را پرداخت می‌کنند.

وی یادآور شد: این مرکز از خرداد سال 1401 به بهره‌برداری رسیده است و یکی از پتانسیل‌های اصلی حوزه سلامت استان قزوین در زمینه توسعه توریسم درمانی نیز است.

نظر شما