شناسهٔ خبر: 60926561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«آذر منصوری» رئیس جبهه اصلاحات شد/ بازنشستگی اجباری نبوی

پس از استعفای بهزاد نبوی، دبیرکل حزب اتحاد ملت به عنوان رئیس جبهه اصلاحات ایران انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای جبهه اصلاحات ایران در جلسه عصر امروز «آذر منصوری» دبیرکل حزب اتحاد ملت را به عنوان رئیس جبهه اصلاحات ایران انتخاب کردند.

او تنها نامزد تصدی ریاست جبهه اصلاحات ایران در این جلسه بود که موفق شد ۳۱ رأی از آرای ۴۱ عضو حاضر در جلسه را بدست آورد. این در حالی است که پیش از این از چهره‌هایی همچون علی شکوری‌راد، حسین مرعشی و محسن هاشمی به عنوان گزینه‌های ریاست جبهه اصلاحات نام برده شده بود.

به گزارش مهر، جبهه اصلاحات ایران از ماه پایانی سال ۱۳۹۹ و پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ با حضور ۳۱ حزب به صورت رسمی اعلام موجودیت کرد و اکنون در حالی وارد سومین سال فعالیت خود شده است که در اسفند سال گذشته، بهزاد نبوی که ریاست این جبهه را بر عهده داشت، از مقام ریاست جبهه اصلاحات استعفا کرد.

هرچند نبوی دلیل استعفای خود را کهولت سن و عوارض ناشی از آن عنوان کرده بود، اما به نظر می‌رسد، فشارها و انتقادهای اصلاح طلبان رادیکال موجب کناره گیری نبوی از ریاست این جبهه شده است.

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اصلاح طلبان تندرو معتقد به تحریم انتخابات بودند اما نبوی با نگاهی عمل گرایانه سعی داشت از تحریم انتخابات جلوگیری کند. برهمین اساس، نبوی اصلاح طلبان را به حمایت از نامزد مطلوب طیف متبوع خود -عبدالناصر همتی- و حضور در انتخابات تشویق کرد. اما بعد از آرا ء پایین این نامزد انتخاباتی، نبوی مورد انتقاد اصلاح طلبان رادیکال قرار گرفت. تاج‌زاده، حجاریان و علوی‌تبار از جمله افرادی بودند که با اعلام خبر مرگ اصلاحات، بهزاد نبوی را ژنرالی پیر خواندند که توانایی‌های سیاسی خود را از دست داده است.

بر این اساس، پیش بینی می‌شد که غیبت او در جبهه اصلاحات می‌تواند به تقویت جناح اتحاد ملت در جبهه اصلاحات منجر شود، که بر همین اساس در جلسه امروز اعضای جبهه اصلاحات ایران، آذر منصوری به ریاست این تشکیلات اصلاح‌طلب انتخاب شد.

نظر شما