شناسهٔ خبر: 60919289 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

باد شدیدی با سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

اقتصاد ایران: زاهدان- مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۷ کیلومتر بر ساعت، زابل را درنوردید.

صاحب‌خبر -

محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۷ کیلومتر بر ساعت، بامداد امروز ۴ تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۳۵۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: بر اثر وزش باد، در شهرستان زهک سرعت باد به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی تا ۴۰۰ متر کاهش یافت.

حیدری افزود: طوفان در شمال استان امروز و فردا همچنان ادامه دارد و سه شنبه از شدت طوفان کاسته می‌شود و در مناطق جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان از امروز تا سه شنبه شرایط برای سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در حد هشدار سطح نارنجی فراهم است.

وی گفت: برای شمال استان در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود و از تردد غیر ضروری در فضای باز به ویژه بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود، درجنوب استان نیز در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط شود و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

برچسب‌ها:

نظر شما