شناسهٔ خبر: 60917069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ویژه‌ برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت سالروز شهادت امام باقر(ع)

مراسم عزاداری ویژه شب، روز و شام شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) با حضور سخنرانان و مادحین برجسته در صحن پیامبر اعظم(ص) و رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده و برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مراسم عزاداری شب شهادت امام باقر(ع) یکشنبه ۴ تیرماه ساعت۲۰ با قرائت زیارت امین الله در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود و زائران و مجاوران پس از دکلمه خوانی، از سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل مقری از وعاظ برجسته مشهدی بهره‌مند خواهند شد و روضه خوانی حاج احمد واعظی از مداحان برجسته کشورمان و مدیحه سرایی سیدجعفر ماهرخسار و رضا قانع پایان بخش این مراسم نورانی خواهد بود.

ویژه برنامه عزاداری صبح شهادت حضرت ابن السجاد(ع) نیز دوشنبه ۵ تیر ماه ساعت ۹ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و دکلمه‌خوانی آغاز می‌شود و پس از بیان احکام، گروه سرود گلدسته‌های حرم برای همخوانی بر روی سِن اجرا حاضر می‌شود. در ادامه شاعران آیینی به شعرخوانی خواهند پرداخت و عزاداران با مدیحه سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) در غم امام خویش به سینه زنی خواهند کرد.

زائران و مجاوران در بخش دیگر از این مراسم از سخنرانی آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد بهره خواهند برد و پس از آن دلدادگان به اهل بیت(ع) از روضه‌خوانی امیر عارف از مداحان حرم مطهر رضوی مستفیض خواهند شد.

به گزارش آستان نیوز، همچنین مراسم شام شهادت حضرت باقر العلوم(ع) دوشنبه ۵ خرداد ماه ساعت۲۰ با قرائت زیارت امین الله با نوای مداحان حرم مطهر رضوی گشایش می‌یابد و پس از دکلمه‌خوانی، عاشقان اهل‌بیت(ع) از سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل مقری بهره‌مند خواهند شد و در بخش پایانی این محفل، عزاداران این امام همام به سوگواری خواهند پرداخت.

انتهای پیام

نظر شما