شناسهٔ خبر: 60915190 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

استقرار مراکز درمانی ایران در منا و عرفات

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد: کادر پزشکی و درمان این جمعیت با استقرار 8 مکتب و دو ایستگاه سیار درمانی در صحرای عرفات و سرزمین منا به وضعیت حجاج بیمار در ایام تشریق رسیدگی خواهند کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، آقای پیر حسین کولیوند در حاشیه همایش پزشکان داوطلب در مکه مکرمه گفت: کادر درمانی هلال احمر در آمادگی کامل به سر می‌برد تا در مشاعر مقدسه (عرفات، مشعر و منا) حضور یابد و به زائران خدمات ارائه دهد. بر همین اساس، نیروهای هلال احمر در عرفات و منا مستقر شده اند و داروهای مورد نیاز به محل ارسال شده است

وی افزود: گروه‌های پزشکی هلال احمر نیز در ۸ مکتب در عرفات و منا مستقر شده اند و ۲ ایستگاه سیار در مشعر آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج هستند.

وی تصریح کرد: برای مراسم رمی جمرات نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

آقای کولیوند یادآور شد: با توجه به اینکه در گرم ترین روزهای سال قرار گرفته ایم، گروه‌های پزشکی به همراه کاروان‌ها به محل اعزام می‌شوند تا در صورت گرمازدگی، به حجاج خدمات پزشکی ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حال عمومی زائران ایرانی بستری شده در بیمارستان‌ها مساعد است و این آمادگی وجود دارد تا وقوف اضطراری برای اینگونه زائران انجام و از آن‌ها حمایت شود.

وی گفت: همچنین شرایطی فراهم شده است تا آن دسته از حجاج که باید تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار گیرند، بلافاصله پس از انجام مناسک حج، با پروازهای نخست به کشور بازگردانده شوند.

نظر شما