شناسهٔ خبر: 60913762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

توسط نماینده دادستان صورت گرفت؛

بررسی یک سیاه نمایی درباره وضعیت خواهر و برادر معلول ذهنی در قزوین

در پی انتشار گزارشی مبنی بر وضعیت اسفناک زندگی یک خواهر و برادر معلول ذهنی بعد از فوت برادرشان در قزوین، ابعاد مختلف موضوع با حضور نماینده دادستان بررسی شده و مشخص شد بخش‌هایی از خبر سیاه‌نمایی و فاقد صحت بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادسرای قزوین، چند روزی است که خبری با عنوان وضعیت اسفناک زندگی یک خواهر و برادر معلول ذهنی بعد از فوت برادرشان به صورت ویژه در خبرگزاری‌های مختلف منتشر و بازخوردهای مختلفی داشته است.

در همین راستا با حضور سقراط کلینی، نماینده دادستان، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرستان قزوین، مدیرکل بهزیستی استان و نمایندگانی از کمیته امداد و سایر دستگاه‌های مرتبط در دادسرای مرکز استان جلسه‌ای برگزار و موضوع مورد بررسی دقیق و کارشناسانه قرار گرفت.

در این جلسه گزارش میدانی دستگاه‌های مختلف درگیر با موضوع قرائت و همچنین نحوه‌ عملکرد آن‌ها مورد نقد و بررسی و نقطه نظرات کارشناسان حاضر در جلسه جهت جمع بندی و نتیجه‌گیری نحوه عملکرد دستگاه‌ها شنیده شد.

خلاف آنچه که در خبرگزاری‌های معاند مطرح شده است و حسب نظریه پزشکی قانونی و گواهی همسایگان و تحقیقات میدانی؛ موضوع ماندگاری جسد در کنار دو معلول ذهنی، فاقد صحت بوده و همسایگان به منزل مورد اشاره در رسانه‌ها که با سیاه نمایی بازتاب یافته، رفت و آمد داشته‌اند و از احوال آن‌ها مطلع بوده‌اند.

اقدامات اجرایی و میدانی برای حل مشکلات دو‌ معلول ذهنی در حال پیگیری و اخبار نهایی بزودی اعلام خواهد شد.

در چند روز گذشته گزارشی منتشر شد که در آن وضعیت یک خواهر و برادر معلول ذهنی بررسی و بیان شده بود که تا سه روز پس از مرگ برادرشان با این فرض که با آن‌ها قهر است برای او غذا آماده می‌کردند.

نظر شما