شناسهٔ خبر: 60903383 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توصیه نماینده، ولی فقیه به روحانیون در آستانه ایام تشریق

سرپرست حجاج ایرانی به روحانیون توصیه کرد با فراهم کردن شرایط در کاروان‌ها به زائران کمک کنند تا در ایام تشریق اعمال خود را بدون مشکل انجام دهند.

صاحب‌خبر -

توصیه نماینده، ولی فقیه به روحانیون در آستانه ایام تشریقبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همایش سراسری خادمان فرهنگی عملیات حج ۱۴۰۲ با حضور نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و روحانیون کاروان‌ها در مکه مکرمه برگزار شد.

در این همایش که برای هماهنگی و برنامه ریزی بهتر انجام مناسک زائران در آستانه ایام تشریق برگزار شد، حجت الاسلام نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به روحانیون کاروان ها، توصیه کرد: تلاش کنند تا شرایط برای انجام مطلوب و کامل اعمال و مناسک زائران فراهم شود.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، گفت: این نکات بار‌ها تکرار شود تا فرزندان ما نیز آشنایی کاملی با انقلاب اسلامی داشته باشند.

آقای نواب افزود: این حق زائر است که از روحانی کاروانش بهره‌مند باشد و اگر سوال یا ابهامی دارد با او مطرح کند تا بتواند با خیالی آسوده و آرام اعمالش را به طور کامل انجام دهد.

وی گفت: روحانیون شرایطی فراهم کنند تا بانوان زائر بتوانند سوالات خود را مطرح و پاسخ هایشان را دریافت کنند تا بدون ابهام، اعمال حج را انجام دهند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: روحانیون زائران را تشویق به مشارکت در امور خیر از جمله فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان و ساخت مدرسه و مسجد کنند.

در همایش سراسری خادمان فرهنگی دکتر علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گزارشی از اقدامات صورت گرفته و آخرین وضعیت زائران ایرانی برای حضور در سرزمین منا و صحرای عرفات و انجام مناسک ارائه کرد.

نظر شما