شناسهٔ خبر: 60900024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بادهای خسارت‌زا در راه بوشهر هستند

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: باتوجه به افزایش سرعت وزش باد در سواحل استان بوشهر، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، طلیعه محمدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز و فردا وزش بادهای شمال غربی ادامه دارد و احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه خلیج فارس در این مدت در برخی ساعات مواج پیش‌بینی می‌شود افزود: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با تغییر جهت جریان به سمت جنوب، رطوبت نسبی و شرجی هوا افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: برای ساعت‌های آینده آسمان استان بیشتر صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

محمدی اضافه کرد: جهت وزش باد متغیر بیشتر شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۴، امروز در ساعاتی از بعدازظهر ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و روی دریا در فراساحل و مناطق جنوبی استان در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

طلیعه محمدی بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در ساعاتی در مناطق جنوبی و فراساحل استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد بود.

این مقام مسؤول با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر اعلام کرد: احتمال افزایش ارتفاع موج خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در این مدت وجود دارد.

وی اظهار کرد: توصیه می‌شود ضمن اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

پایان پیام/

نظر شما