شناسهٔ خبر: 60898827 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عکاظ: دیدار سفرای ایران و عربستان در لبنان در راستای تحقق توسعه پایدار منطقه است

تهران-ایرنا- روزنامه سعودی عکاظ درباره دیدار سفرای ایران و عربستان در لبنان نوشت: این دیدارها در چارچوب «سیاست دیپلماسی» عربستان که به دنبال حل تمام اختلافات منطقه و وارد شدن به مرحله سازنده و به کارگرفتن همه امکانات و توانایی ها در راستای تحقق «توسعه پایدار» انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، اخیرا تعدادی از سفرای کشورهای عربی و اسلامی و در راس آن ها "مجتبی امانی"، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در ضیافت شام "ولید البخاری"، سفیر عربستان در بیروت شرکت کردند.

این روزنامه سعودی با اشاره به این که این دیدارها در ادامه توافق ایران - عربستان در ماه مارس (۱۹ اسفند) گذشته در پکن و بازگشایی سفارت ایران در ریاض و بازگشایی قریب الوقوع سفارت ریاض در تهران انجام شد و به ویژه اینکه "فیصل بن فرحان"، وزیر خارجه عربستان اخیرا به ایران سفر و طی آن تاکید کرد که دو کشور درحال حاضر تلاش های گسترده ای در راستای تداوم اقدامات دیپلماتیک انجام می دهند، می باشد.

در این گزارش آمده است که مسئولان ایرانی و سعودی برای اجرای بندهای توافق انجام شده میان دو کشور به دیدارها و تماس های متقابل ادامه می دهند.

اخیرا «مجتبی امانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت پس از ضیافت شام در سفارت عربستان که از سوی «ولید بخاری» همتای سعودی خود ترتیب یافته بود در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: احترام و قدردانی خود را از جناب سفیر «ولید بخاری» بخاطر دعوت محبت‌آمیز ایشان اعلام می‌کنم.

وی افزود: ما مشتاقانه منتظر آنچه در زمینه حرکت‌ها و تحولات در حال رخ دادن است، هستیم و امیدواریم به زودی فضای آشتی و همگرایی بر روابط بین همه کشورهای منطقه و آنچه در آن خیر و سعادت برای امت اسلامی ما و مردم ما است، سایه افکند.

نظر شما