شناسهٔ خبر: 60895376 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سلاح‌ورزی مطرح کرد:

شائبه دخالت دولت در انتخاب سخنگویان اتاق اصناف و بازرگانی

رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: حوزه مداخله محدود به دولت فعلی نیست و در ۵۰ سال گذشته با پدیده‌ای به نام تورم مواجه هستیم که ناشی از ناترازی بودجه است و هرگاه دولت‌ها در کنترل تورم و سطح عمومی قیمت‌ها ناتوان و عاجز بودند هیچ دیواری از اصناف پیدا نمی‌کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی ایران در آیین بزرگداشت روز ملی اصناف، با تاکید بر اینکه هیچ کدام تصور دقیقی از تاثیر اصناف در اقتصاد نداریم، افزود: در سطح کلان اصناف در رشد اقتصادی ستون فقرات اقتصاد هستند؛ اما همواره تصویر بسته و محدودی از اصناف ارائه می‌دهیم.  در سالهای گذشته در تله رشد اقتصادی پایین گرفتار شدیم.

سلاح‌ورزی ادامه داد: حوزه مداخله محدود به دولت فعلی نیست و در  ۵۰ سال گذشته با پدیده‌ای به نام تورم مواجه هستیم که ناشی از ناترازی بودجه است و هرگاه دولت‌ها در کنترل تورم و سطح عمومی قیمت‌ها ناتوان و عاجز بودند هیچ دیواری از اصناف پیدا نمی‌کردند تا آن را تنزل بدهند و پدیده گران فروشی و  نقش  اصناف را پررنگ‌ کنند که این خطایی است که نقش کارکرد اصناف را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رییس اتاق بازرگانی‌ با اشاره به دیگر مداخله دستوری دولت در حوزه قیمتی، خاطر نشان کرد:  دولتها در همه امور از قیمت پرتقال تا کرایه تاکسی می‌خواهند مداخله کنند و اجازه نقش آفرینی سلول اقتصاد را نمی‌دهد. مداخله دیگر که گاهی مشاهده می‌کنیم اینکه در سازوکار انتخاب سخنگویان نهادهای مردمی اتاق‌های اصناف و بازرگانی شائبه دخالت‌ دولتوجود دارد و با توجه به سیاست‌های رهبری  دولت این مداخلات را سرک کشیدن در امور بخش خصوصی معرفی کردند.

وی در پایان بیان کرد: دیدگاه رئیس جمهور و  مجلس چندان موافق این مداخلات نیست. اگر قرار است مجلس قدمی در راه بهبود شرایط صنفی  بردارد پرداختن به قانون تعزیرات و تبدیل آن به  تجارت منصفانه باشد.

در پایان این آیین از پیشکسوتان اصناف تقدیر به عمل آمد.

نظر شما