شناسهٔ خبر: 60876886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان در قزوین با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد 

قزوین - ایرنا - اولین دوره بین المللی تئاتر صاحبدلان با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه شب در قزوین با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم گفت: این رویداد فرهنگی از ۲۸ خرداد آغاز شد و گروه‌هایی از کشورهای ایران، عراق و عمان در آن حضور داشتند.

محمد حسین فائزی افزود: صاحبدلان جشنواره‌ ای با محتوای دینی است و میزبانی چنین رویدادی باعث افتخار استان است.

وی اظهار کرد: ۵۰ میهمان خارجی و چهار گروه تئاتر خارجی از عراق و عمان در این جشنواره حضور داشتند و در طول برگزاری این رویداد بین المللی برنامه‌های مختلف ازجمله پرده‌خوانی، اجرای تئاتر و کارگاه آموزشی برگزار شد.

فائزی تصریح کرد: تلاش کردیم تا با همین زیرساخت‌های نسبتاً محدودی که در اختیار داریم؛ این رویداد را برگزار کنیم و با ادامه‌دار بودن روند برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری می‌توان شاهد بهبود و ارتقای زیرساخت‌ها بود. امیدواریم که میزبانی از این رویداد، مقدمه‌ای برای تجهیز سالن‌ها و بهبود شرایط اجرا در قزوین باشد.

دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان پس از بخش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، تولید متون نمایشی، نمایشنامه‌خوانی، بخش پژوهش، آیین‌های نمایشی، تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی، حیدری خوانی، علی‌نامه‌خوانی، نمایش‌های میدانی و نمایش رادیویی، امروز به بخش بین‌الملل و آیین اختتامیه این رویداد تئاتری رسید.

این رویداد فرهنگی با مشارکت پررنگ و نقش آفرینی هنرمندان قزوینی و حضور چهار گروه از کشورهای عمان و عراق، چهار نمایش صحنه‌ای بین‌المللی، چهار مجلس تعزیه، پنج رادیو نمایش و چهار نقالی در سه سالن نمایش و اماکن و بقاع متبرکه استان قزوین برگزار شد.

همچنین ۲۰ نمایش خیابانی، نقالی و تعزیه هم در قالب این رویداد فرهنگی توسط هنرمندان قزوینی به روی صحنه رفت و در حاشیه این رویداد، کارگاه های آموزشی هم برگزار شد.

در ادامه این مراسم از، برگزیدگان بخش های مختلف این رویداد هنری با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

نظر شما