شناسهٔ خبر: 60861350 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

نتانیاهو: «آشوب» در کرانه باختری یا بلندی‌های جولان را نمی‌پذیریم

نخست وزیر رژیم اسرائیل عصر امروز چهارشنبه گفت که تل آویو «هرج و مرج و آشوب» را نه در کرانه باختری و نه در ارتفاعات جولان نمی‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ 

بنیامین نتانیاهو همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها و درگیری‌ها در جولان اشغالی به دلیل نصب توربین‌های بادی در این منطقه اظهار کرد:  «روزهایی وجود دارد که ما باید آنچه را که بدیهی است اعلام کنیم ... همه اسرائیلی‌ها موظفند از قانون پیروی کنند. ما اجازه هرج و مرج را خواه در جولان یا کرانه باختری نخواهیم داد».

وی مدعی شد: «من در تلاش خود برای حفظ قانون و نظم، از پلیس و نیروهای امنیتی اسرائیل حمایت می‌کنم ... ما هیچگونه اقدامات تحریک آمیز علیه پلیس یا نیروهای امنیتی را در این مکان‌ها یا هر جای دیگر نمی پذیریم ».

اعتراضات سوری‌های ساکن جولان اشغالی نسبت به پروژه رژیم صهیونیستی برای نصب توربین‌های بادی در شمال این منطقه که از دیروز آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

امروز چهارشنبه نظامیان اسرائیلی شماری از سوری های معترض ساکن جولان اشغالی را بازداشت کردند. معترضان سوری می‌گویند که هدف رژیم صهیونیستی از نصب این توربین‌ها در منطقه مذکور، بیرون کردن ساکنان اصلی بلندی‌های جولان اشغالی سوریه است.

امروز همچنین دروزی‌های ساکن جولان اشغالی که به پروژه نصب توربین‌های بادی در شمال جولان اشغالی اعتراض دارند، با نظامیان اسرائیلی به شدت درگیر شدند تا جائیکه نزدیک بود بر مقر پلیس رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی مسلط شوند، اما در نهایت نظامیان آنها را از این مرکز دور کردند.

دولت سوریه حمله نظامیان اسرائیلی به سوری‌های ساکن جولان اشغالی را محکوم و اعلام کرد که جولان اشغالی بخش جدایی ناپذیر از خاک سوریه است.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش‌روزه سال ۱۹۶۷ بخش‌های زیادی از جولان سوریه را به اشغال خود در آورد.

طی سال‌های گذشته، اسرائیل پروژه ایجاد ۲۵ توربین بادی برای تولید انرژی الکتریکی در جولان اشغالی را تصویب کرد.

طبق برنامه اشغالگران قرار است این پروژه در مساحت سه هزار و ۶۷۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستاهای مجدل شمس، مسعده، بقعاثا و یک و نیم کیلومتر از روستاهای عین قنیه به مرحله اجرا در بیاید.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما