شناسهٔ خبر: 60855639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس: ۵۰ روستای شیراز از داشتن کتابخانه محروم هستند

شیراز-ایرنا- مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به اینکه کتابخانه سیار این نهاد کانون در مناطق دورافتاده و حاشیه و روستایی فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ روستا در بخش مرکزی شیراز با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفری، از داشتن کتابخانه محروم هستند و تنها یک کتابخانه سیار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعیدرضا کامرانی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد: با نتیجه‌بخش بودن رایزنی‌های انجام شده با مسئولان استانی و کشوری، شمار کتابخانه سیار استان فارس برای ارتقای خدمات دهی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم ارتقا یابد.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با گلایه از عضو نبودن این دستگاه در شورای فرهنگ عمومی استانی، گفت: این مجموعه فرهنگی و اثرگذار حتی به صورت موردی نیز در این شورا حضور نداشته است.

کامرانی بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم از نظر نگاه مسئولان و هم از نظر بودجه و توجه رسانه‌ها جایگاهی کم‌رنگ داشته است.

وی با بیان اینکه شیراز پایتخت فرهنگی کشور است، اذعان کرد: با این وجود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس چنانکه باید مورد توجه قرار نگرفته است.

کامرانی گفت: ۱۱ سال پیش بخشی از ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز تخریب شد و تا کنون شهرداری به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس یاداور شد: ۴۲ مرکز ثابت، پنج کتابخانه سیار و شش کتابخانه پستی این مجموعه به کودکان و نوجوانان سراسر استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

کامرانی از برگزاری دوره‌های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با عنوان "در مسیر قله" و با شعار "ایمان، امید، دانایی" خبرداد و گفت: این این دوره‌ها به ۲ صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس یادآور شد: در کنار کارگاه‌های عمومی کتاب محور، تا کنون بیش از ۶۰۰ کارگاه تخصصی در مراکز استان فارس تشکیل شده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در ادامه این نشست درباره برنامه‌های اوقات فراغت این کانون گفت: کودکان و نوجوانان استان فارس پس از ثبت نامه در سامانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به آدرس https://fars.kpf.ir/ می‌توانند در کارگاه‌های عمومی و تخصصی فرهنگی و هنری، ادبی و آموزشی و پژوهشی نام‌نویسی کنند.

مژده دستوری افزود: کارگاه‌های عمومی کانون کتاب محور هستند شامل دوره‌های قصه‌گویی، شعر، معرفی و روخوانی کتاب و شناخت و معرفی مشاهیر که برای کودکان و نوجوانان بسیار موثر و مفید است.

وی اضافه کرد: دوره‌های تخصصی این مراکز نیز شامل دوره‌های گام به گام تا اندیشه (فلسفه برای کودکان)، خوانش متون کهن، هنرهای تجسمی، مهارتهای مثبت اندیشی، پویانمایی، کاردستی، نقاشی، سفال، شعر و داستان نویسی و نمایش خلاق و نوشتن خلاق است.

دستوری با بیان اینکه پیشتر کودکان هفت ساله و بالاتر مخاطب برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند، اعلام کرد: در دوره‌های تابستان پیش رو گروه‌های سنی نوباوه، نوخوان، نونهال، نونگاه و نوجوان یعنی کودکان و نوجوانان چهار تا ۱۷ ساله می‌توانند نام نویسی کنند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با بیان اینکه برپایی دوره‌های تابستانه در هر مرکز متناسب با نیازمندی و شرایط هر منطقه متفاوت است، از کودکان و نوجوانان این استان دعوت کرد پس از عضویت، کانون برای آگاهی دقیق از برنامه‌های اوقات فراغت کانون به این مراکز مراجعه کنند.

وی یادآور شد: دسترسی به فراخوان مسابقات بین‌المللی و شرکت در این رویدادها از دیگر محاسن عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

نظر شما