شناسهٔ خبر: 60853441 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

علیرضا اصغری نوازنده و آهنگساز درگذشت

علیرضا اصغری (نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی) در سن چهل و شش سالگی درگذشت. او از مدت‌ها با بیماری سرطان مبارزه کرده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علیرضا اصغری (نوازنده و آهنگساز) در سن چهل و شش سالگی چهره در نقاب خاک کشید. او به بیماری سرطان دچار بوده و مدتی با این عارضه مبارزه کرده بود.

اصغری از در محضر اساتیدی چون هوشنگ ظریف، عطا جنگوک، بهروز همتی و حسین علیزاده به فراگیری موسیقی پرداخت و از سال ۸۴ و با بازگشت مرحوم محمدرضا لطفی به ایران طی ۴ سال نزد این هنرمند تجزیه و تحلیل ردیف موسیقی ایران فرا آموخت. وی همچنین فارغ‌التحصیل هنرستان عالی موسیقی در مقطع کارشناسی نوازندگی ایرانی بود. 

سرپرستی و آهنگسازی و تشکیل گروه «پرنیان»، همکاری با مجید درخشانی و گروه موسیقی «خورشید»، حضور در اجرای کنسرت «سواران دشت امید» به هنرمندی حسین علیزاده، اجرا در کاخ ورسای و ساختمان یونسکو در شهر پاریس فرانسه، تشکیل و سرپرستی و آهنگسازی گروه «رخشان»، برگزاری کنسرت «باغ بی‌برگی»، تشکیل گروه‌های موسیقی هنرجویان و اجراهای متعدد در فرهنگسرای نیاوران به صورت دوره‌ای و حضور در چندین پروژه موسیقایی از جمله فعالیت‌های مرحوم علیرضا اصغری در عرصه موسیقی بود.

نظر شما