شناسهٔ خبر: 60852680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:۴ هزارو ۹۷۴ دادرسی تمام الکترونیک سال گذشته در استان انجام شده است

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت:۴ هزارو ۹۷۴ دادرسی تمام الکترونیک درسال گذشته در سیستان و بلوچستان انجام گرفته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته ۴ هزارو ۹۴۷ دادرسی تمام الکترونیک در سیستان و بلوچستان انجام گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۶۵ پرونده تمام الکترونیک در شعب استان تشکیل گردیده است و بالای ۹۰ درصد شعبات استان زیر ۲۰۰ فقره پرونده موجودی دارند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۴۱ فقره ابلاغیه الکترونیکی در استان صادر شده است که ۸۷ درصد ابلاغ‌ها در استان به صورت الکترونیکی انجام گرفته است و درصد کمی هم بدلیل اینکه در استان ما ۴۰۰ هزار نفر فاقد شناسنامه هستند و تعدادی هم از اتباع می‌باشند به صورت سنتی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۴۷ میلیارد و ۴۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان میزان صرفه جویی از ابلاغ الکترونیک در استان بوده است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد شعبات استان مجهز برای انجام دادرسی الکترونیک شده اند و ۳۱ مرکز خدمات الکترونیک قضائی در استان راه اندازی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا ادامه داد: بیش از ۲۹ هزار ملاقات مردمی در استان توسط مقامات قضایی صورت پذیرفته و میزان رضایت عمومی از دستگاه قضا در استان نسبتا بالا بوده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته با همکاری صلحیاران، معتمدین و متنفذین و اعضای شورای حل اختلاف استان بیش از ۱۰ هزار پرونده منجر به صلح و سازش شده و در پرونده‌های قصاص نیز بیش از ۷۰ فقره پرونده به صلح انجامیده و از قصاص حتمی رهایی یافته اند.

رئیس کل دادگستری استان از راه اندازی ۶۵ خانه سازش در محله‌های استان خبر داد و افزود: بیش از ۱۱۰ پرونده در خانه‌های صلح و سازش در استان منتهی به صلح شده است و این ظرفیت بسیار خوبی در استان است.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا افزود: در سال گذشته در راستای کاهش جمعیت کیفری ۲ هزارو ۳۶۴ رای جایگزین حبس در استان صادر شده است و یک هزارو ۲۵۲ نفر از محکومان با استفاده ازپابند الکترونیکی از زندان آزاد گشته اند.

وی در خصوص رسیدگی به پرونده‌های رسوبی در استان نیز بیان کرد: ظرف ۴ سال تعداد ۹۵ هزار پرونده رسوبی تعیین تکلیف شده و به ۳۵ هزار پرونده رسوبی کاهش یافته است.

وی میزان پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی استان را ۳۰۳ هزار پرونده عنوان کرد که با تلاش همکاران ۳۰۶ هزار پرونده نیز در سال گذشته مختومه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما