شناسهٔ خبر: 60824841 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حج تمتع ۱۴۰۲ ؛

کسانی که به خدا توکل کنند هیچگاه ناامید نخواهند شد

سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم گفت: خدا نور است و کسانی که به او توکل کنند هیچگاه در زندگی ناامید نخواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محافل انس و معرفت که از سوی بعثه مقام معظم رهبری هر روز در دو نوبت برای کاروان های مختلف در مکه اجرا می‌شود، با استقبال زائران همراه شده است.

در محفل انس و معرفت روز دوشنبه که در نمازخانه هتل جوارالبیت برگزار شد، ابتدا محمد حسینی پور قاری ممتاز و بین المللی آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و در ادامه سیدرضا نریمانی به مناسبت شهادت امام جواد (ع) به مداحی و روضه خوانی پرداخت و در پایان حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن مهدوی سخنرانی کرد.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری با توصیه به زائران که از فرصت حضور در مکه مکرمه بهترین استفاده را ببرند ، گفت: از فرصتی که خدا در اختیار شما قرار داده و مهمان خودش هستید به بهترین شکل استفاده کنید و بیشترین فرصت تان را برای دعا و راز و نیاز بگذارید.

وی با قرائت آیه ۳۵ سوره مبارکه نور به تفسیر آن پرداخت و گفت: خداوند نور است و نور الهی خاموش شدنی نیست. کسانی که به خدای بزرگ نزدیک شوند و توکل شان به او باشد هرگز ناامید نخواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ادامه داد: ائمه معصومین هم نور خدا هستند و کسانی که به آنها تمسک جویند می توانند دنیا و آخرت خود را تضمین کنند و توشه نجات بخشی برای قیامت بردارند.

وی به آیه ۳۲ سوره توبه نیز اشاره کرد و گفت: برخی کافران تلاش کردند نور خدای بزرگ را در بین بندگانش کم رنگ کنند اما نمی دانستند که خواست و ارائه خدا بر این نیست و نوری است که هرگز خاموش نخواهد شد.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در پایان گفت: زائران سرزمین وحی و مهمانان خانه خدا تلاش کنند در ایام حج هم برای خودشان و هم برای کسانی که التماس دعا داشتند، به طور ویژه دعا کنند و با دست پر به کشور برگردند.

نظر شما