شناسهٔ خبر: 67435290 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

برگزاری چهارمین دوره غدیرشناسی از دیدگاه اهل‌ سنت در جامعة المصطفی

چهارمین دوره غدیرشناسی از دیدگاه اهل‌ سنت در قالب ۹ کارگاه یک ساعته با حضور اساتید مجرب در مرکز زبان و معارف اسلامی واحد نمایندگی المصطفی در اصفهان برگزار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام سیدعلی لقمانی، مسئول برگزاری دوره غدیرشناسی نمایندگی جامعه المصطفی در اصفهان اظهار کرد: واقعه غدیر یک رویداد بسیار مهم و حساس درتاریخ اسلام است اگرچه این اتفاق در یک مکان و زمان خاص اتفاق افتاده است، اما در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها جریان دارد و به یک گروه خاص نیز اختصاص ندارد.

استاد جامعه المصطفی العالمیه افزود: عید غدیرخم تداوم غدیر از منظر کتب معتبر اهل سنت یکی از ضروریات وحدت جامعه اسلامی امروز است و از آنجایی که مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی اوّلین بستر ورود این افراد به مرکز جامعه المصطفی العالمیه به شمار می‌رود، مرکز زبان و معارف اسلامی واحد اصفهان از چهارم تیرماه تا به امروز چهارمین دوره غدیرشناسی را در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته برگزار کرد.

وی افزود: تعداد زبان‌آموزان شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها ۵۶ نفر از ملیت‌های هندوستان، پاکستان و چین بودند.

لقمانی گفت: در این کارگاه‌ها به موضوعات تشریح حجة‌الوداع، حدیث منزلت در نگاه اهل سنت، بررسی آیه ابلاغ، حدیث ثقلین در نگاه اهل سنت، بررسی آیه اکمال و احتجاج امام علی(ع) به واقعه‌ غدیر در کتب اهل‌سنت پرداخته شد.

انتهای پیام/

نظر شما