شناسهٔ خبر: 60820656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رهبران جهاد و حماس همزمان در تهران

روزنامه جوان

‌رهبران فلسطینی حماس و جهاد اسلامی که برای گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران و تشریح آخرین تحولات میدانی گروه‌های مبارز فلسطینی به تهران سفر کرده‌اند، با رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جمعی از رهبران این جنبش، شامگاه یک‌شنبه با رئیس‌جمهور دیدار کردند و درباره آخرین تحولات فلسطین به بحث و رایزنی پرداختند. دکتر سید ابراهیم رئیسی در این دیدار، با بیان اینکه اساس جهان خلقت بر حق استوار بوده و هاضمه عالم پذیرای باطل نیست، گفت: روزگاری امید بخشی از فلسطینیان برای ر‌هایی از ظلم و اشغال رژیم صهیونیستی به میز‌های مذاکره بود، اما امروز همه، حتی طرفداران مذاکره چشم امید به مجاهدان و نیرو‌های مقاومت بسته‌اند و این تحقق وعده الهی است که نظم خلقت با ظلم و باطل سازگار نیست. امروز مجاهدان فلسطینی ابتکار عمل را در دست دارند و این پیروزی بزرگ هدیه الهی است که به پاس صبوری در برابر مشکلات و ایستادگی در برابر ظلم و زورگویی رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم نصیب ملت سرافراز فلسطین شده است. رئیسی ناامید کردن نسل جوان فلسطین از بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی را یکی از اهداف صهیونیست‌ها از تلاش برای عادی‌سازی روابط با برخی کشور‌های عربی و اسلامی، عنوان کرد و افزود:، اما باور عمیق داریم که این تلاش‌ها به نتیجه نمی‌رسد چرا که اولین و جدی‌ترین مخالفان این عادی‌سازی روابط، مردم همان کشور‌ها هستند.
زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار با بیان اینکه ملت فلسطین قدردان حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و تعیین‌کننده در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی است و سفر اخیر جنابعالی به منطقه امریکای لاتین نشان داد که توانسته‌اید تحریم‌های امریکا را به طور کامل به شکست بکشانید و ما نیز به این پیروزی‌ها افتخار می‌کنیم. دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین با ارائه گزارشی تفصیلی از جنگ پنج روزه اخیر با رژیم صهیونیستی و تشریح عملکرد و دستاورد‌های نیرو‌های مقاومت و نقاط ضعف این رژیم، خاطرنشان کرد: در حالی که تا پیش از این رژیم صهیونیستی اعلام می‌کرد برای پایان درگیری‌ها با نیرو‌های مقاومت، با دولت مصر به توافق رسیده است، در پایان دور اخیر درگیری‌ها برای اولین بار ناگزیر شد اعلام کند که با نیرو‌های مقاومت به توافق رسیده و این یک پیروزی بزرگ و نتیجه پایبندی فلسطینیان به ایستادگی و مقاومت است.
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس هم که در صدر هیئتی دیروز وارد تهران شد، با علی اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و درباره تحولات منطقه و آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین و بررسی راه‌های تقویت وحدت و انسجام هر چه بیشتر میان گروه‌های مقاومت با وی گفتگو و تبادل نظر کرد.
مقاومت، کارآمدترین راهبرد پایان دادن به اشغال فلسطین
در این دیدار احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی که موجب هراس و سردرگمی سران رژیم صهیونیستی شده است تصریح کرد: کارآمد‌ترین راهبرد برای پایان دادن به بیش از ۷۵ سال اشغال فلسطین، مقاومت است. احمدیان با بیان اینکه امروز تمام جهان اسلام از دستاورد‌های مقاومت بهره‌مند است، گفت: ورود مقاومت در نبرد سیف القدس نقطه عطفی در این زمینه بود که دستاورد‌های راهبردی برای مقاومت به همراه داشت. دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام، فلسطین است و تقویت وحدت میان مسلمانان به‌ویژه بازیگران منطقه‌ای مقاومت، بیشترین آسیب را به دشمن صهیونیستی و حامیانش وارد خواهد کرد. وی با تبیین تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان گروه‌های مقاومت، تصریح کرد: وحدت و حمایت گروه‌های مقاومت از جنبش جهاد اسلامی در جنگ اخیر، دشمن صهیونیستی را نسبت به این توطئه مأیوس کرد.
در این دیدار «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با قدردانی و تجلیل از نقش ممتاز و مؤثر جمهوری اسلامی در تقویت وحدت و همکاری در جهان اسلام و گروه‌های مقاومت فلسطینی، گزارشی از تحولات سیاسی و میدانی فلسطین اشغالی و برنامه‌های مقاومت برای حفظ و تقویت ابتکار عمل در برابر رژیم صهیونیستی ارائه کرد.

نظر شما