شناسهٔ خبر: 60811301 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

چرا سفر شهردار تهران به بروکسل خشم دشمنان را برانگیخته است؟

از جوسازی عروسک‌گردانان معاند تا استعفای مقامات بلژیکی

سفر موفق شهردار پایتخت جمهوری اسلامی ایران به بروکسل به منظور شرکت در مجمع عمومی متروپلیس باعث شد تا آنان که از موفقیت ایران اسلامی می هراسند، با تحت فشار قراردادن مسوولان بلژیکی موجبات استعفای مسئول شهرسازی و امور بین‌الملل شهرداری بروکسل که میزبان هیأت ایرانی بود را فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر علیرضا زاکانی شهردار تهران یکشنبه بیست و یکم خردادماه  ۱۴۰۲ به دعوت انجمن کلانشهرهای مهم جهان و با همراهی لطف اله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران راهی بروکسل پایتخت بلژیک شد تا در چهاردهمین مجمع عمومی متروپلیس شرکت کند. این سفر دستاوردهای مهمی همچون تثبیت شهردار تهران در جایگاه نایب رئیسی مجمع عمومی متروپلیس، افزایش نقش شهرداری‌های کلانشهرهای ایران در متروپلیس و تاسیس دفتر منطقه غرب آسیا و انتقال دفتر منطقه‌ای متروپلیس از گوانگجو به یکی از شهرهای کشورمان را به همراه داشت.

همین دستاوردها باعث شد تا آنان که به دنبال به انزوا کشاندن جمهوری اسلامی ایران هستند با بازیگردانی دریا صفایی، نماینده ایرانی-بنویسید ایرانی، بخوانید معاند ایران و ایرانی- پارلمان بلژیک حاشیه سازی کرده و با تجمع تعداد محدودی وطن فروش در بروکسل به حضور شهردار انقلابی تهران در این مجمع اعتراض کنند.

اینکه تجمع کنندگان آنقدر کم بودند که نمی شد نام آن را تجمع گذاشت یک موضوع است و اینکه چگونه این افراد خود را دلسوز ایران معرفی می کنند در حالی که از موفقیت سرزمین شان تا این حد ناخشنود هستند هم موضوعی دیگر. به هرروی این تجمع نصفه نیمه راه به جایی نبرد و سفر زاکانی و همراهانش در حالی که آورده خوبی برای تهران و به تبع آن ایران داشت به پایان رسید. اما قصه بغض و خشم وطن فروشان تمام نشد. به طوری که با تحت فشار قراردادن پاسکال اسمت، مسئول شهرسازی و امور بین‌الملل شهرداری بروکسل که میزبان هیأت ایرانی بود، وی را وادار به استعفا کردند؛ گرچه اسمت تاکید کرد، هیچ خطای شخصی مرتکب نشده است.

عروسک این خیمه شب بازی اما در واکنش به این استعفا خواستار برکناری وزیر امور خارجه بلژیک شده تا آش را شورتر جلوه دهد! او در توییتی نوشته «این که پاسکال اسمت، مسئولیت خود را برعهده می گیرد، صحیح است، اما مسئولیت نهایی برعهده وزیر خارجه است، او نمی‌تواند در سمتش باقی بماند».

حالا اختلاف در میان مقامات بلژیکی بالا گرفته است و هریک دارند خود را مبرا از پروسه ای می دانند که در نهایت به موفقیت ایران منجر شده است. به طوری که حاجا لحبیب، وزیر امور خارجه بلژیک آنقدر به اسمت فشار آورد تا او استعفا دهد بلکه خودش تبرئه شود. او تاکید دارد که پاسکال به رغم مخالفت وزارت امور خارجه شهردار تهران را به متروپلیس دعوت کرده تا چنین موفقیتی برای تهران و ایران در شرایطی که دشمنان در پی انزوای بین المللی او هستند، رقم بخورد.

همه این موارد دو نکته را یادآور می کند اول اینکه دشمنان ایران اسلامی از هر موفقیتی که کشورمان کسب کند، سخت در هراسند و البته خشمگین و نکته بعدی اینکه عملکرد شهرداری تهران به عنوان نمایندگان ایران عملکردی قابل توجه بوده که تا این حد وطن فروشان و معاندین را به خشم آورده است.

انتهای پیام/

نظر شما