شناسهٔ خبر: 60808798 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

درگذشت ۸ زائر ایرانی حج تمتع

8 زائر ایرانی حج تمتع از ابتدای اعزام زائران کشورمان به سرزمین وحی تاکنون، در عربستان درگذشتند که پیکر یکی از آن‌ها در مکه مکرمه به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -

طبق اعلام ستاد مدینه مرکز پزشکی حج و زیارت، این ستاد از شروع عملیات حج تا بامداد امروز، در مجموع بیش از ۲۶ هزار و ۶۲۱ خدمت پزشکی به زائران حرم نبوی ارائه کرده است.

در مجموع خدمات پرستاری در زمینه‌های عمل جراحی، تزریقات، سرم‌تراپی، پانسمان و بررسی وضعیت فشار خون و قند بیماران به هفت هزار و ۴۴۶ خدمت می‌رسد. دیروز نیز ۴۶۹ خدمت پرستاری ارائه شده است که ۱۹۳ مورد آن خدمت تزریقات است. بر اساس این اطلاعیه ۲ بیمار ایرانی در بیمارستان‌های سعودی و ۲ بیمار هم در مرکز پزشکی در مدینه بستری هستند.

همچنین تاکنون پنج زائر حج تمتع در مدینه منوره و سه زائر هم در مکه مکرمه به دلیل بیماری قلبی و ریوی فوت شده‌اند. یکی از این زائران با موافقت خانواده در مکه مکرمه دفن شد و انتقال پیکر هفت زائر دیگر به کشورمان در حال پیگیری است.

به گزارش فارس، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند که از ابتدای خرداد تاکنون بیش از ۹۰ درصد زائران عازم سرزمین وحی شده‌اند.

نظر شما